سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

کسانی که با خرید شناسنامه‌ افراد مرده در استان گلستان، یارانه دریافت می‌کردند دستگیر شدند.

مدتي قبل مأموران پليس استان گلستان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد عده‌اي از اتباع افغاني كه به‌صورت غيرمجاز وارد كشور شده‌اند در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان علي‌آباد سكونت دارند. تحقيقات مأموران در اين زمينه شروع و مشخص شد كه اين افراد نه‌تنها به‌صورت غيرقانوني وارد ايران شده‌اند، بلكه شناسنامه و مدارك شناسايي ايراني هم دارند.

دستور بازداشت اين افراد صادر شد و مأموران با ورود به محل زندگي مهاجران غيرقانوني، 27نفر از آنها را دستگير كردند. در بازرسي محل زندگي اين افراد تعدادي برگه تردد اتباع خارجه، كارت‌هاي اقامت موقت و مدارك شناسايي كشف شد كه تمامي آنها به طرز ماهرانه‌اي جعل شده بودند. اين اما پايان ماجرا نبود؛ چرا كه مأموران در ادامه متوجه شدند يكي از افراد دستگير شده داراي شناسنامه ايراني است و حتي با استفاده از اين شناسنامه يارانه نيز دريافت مي‌كند. بازجويي از اين فرد شروع شد و وي اعتراف كرد: سال 74مردي فوت كرد و مدتي بعد من نزد خانواده‌اش رفتم و به آنها گفتم كه اگر شناسنامه فرد فوت‌شده را باطل نكنند، حاضرم آن را به قيمت خوبي بخرم. آنها هم قبول كردند و در نهايت اين شناسنامه را خريدم و از آن به بعد با استفاده از آن، خودم را فردي ايراني معرفي مي‌كردم.

حتي با همان شناسنامه توانستم براي گرفتن يارانه ثبت‌نام و به اين ترتيب يارانه دريافت كنم. سردار ميرفيضي، رئيس پليس استان گلستان با بيان اين خبر گفت: با اعترافات اين مرد تحقيقات ادامه پيدا كرد و مشخص شد كه عده ديگري از اتباع افغاني بازداشت‌شده نيز با همين شگرد سراغ خانواده افرادي كه فوت شده بودند رفته و با پرداخت پول شناسنامه متوفيان را خريده بودند. سپس خود را جاي آنها معرفي كرده و اقدام به دريافت يارانه و ديگر اعمال خلاف قانوني مي‌كردند. وي افزود: با مشخص شدن اين حقيقت، براي تمامي افراد دستگير شده قرار قانوني صادر شد و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم احتمالي كه توسط اين افراد و با استفاده از شناسنامه افراد فوت‌شده صورت گرفته است، ادامه دارد.

کد خبر 272168

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha