با شروع فصل تابستان و آمار بالای غرق شدگان در سواحل دریا،نیروهای امداد در 36 منطقه و در سواحل مازندران و گیلان امداد و نجات را به عهده می گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی روزنامه همشهری دکتر سیدمؤید علویان،  معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان افزود:پایگاههای امداد و نجات دریا وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، امدادرسانی و فرهنگ سازی را به عهده دارند و شامل تجهیزات آمبولانس، تجهیزات احیا، چادر و بی سیم و... می باشند.
اجلاس بین المللی «جامعه ایمن» برگزار می شود

دکتر علویان در بخش دیگری از سخنانش گفت:در سال 2007 اجلاس بین المللی جامعه ایمن در ایران برگزار خواهد شد که دو هزار نفر از سراسر جهان در آن شرکت خواهند داشت که مهمترین هدف آن تقویت زمینه های پیشگیری از حوادث است.

وی در خصوص اورژانس پیش بیمارستانی نیز گفت: ما از برنامه چهارم توسعه عقب بودیم، یعنی باید 834 پایگاه داشتیم، اما تنها 704 پایگاه وجود داشت. در طی 6 ماه اخیر 365 پایگاه جدید راه اندازی شده است. این در حالی است که در کل برنامه توسعه سوم تنها 296 پایگاه راه اندازی شده است یعنی در طول 6 ماه به اندازه کل برنامه توسعه چهارم پایگاه ایجاد شده است.وی در خصوص زمان رسیدن به مصدوم در شهرهای بزرگ گفت: این زمان از 10 دقیقه به8.6 دقیقه در شهر و از 25 دقیقه به 16.6  درصد در جاده  ها رسیده است.

پیشگیری از بیماری وبا در تابستان
معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در کشورمان 6 هزار مدرسه یا دستشویی ندارند یا از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند، گفت: تا زمانی که برای دفع فاضلاب روش صحیحی اتخاذ نشود نمی توانیم با بیماریهای منتقله از آب مبارزه کنیم که این امر مشارکت کلیه دستگاهها را می طلبید. وی در خصوص آبیاری مزارع سبزیجات با فاضلاب گفت: این امر علاوه بر بحث وبا، مسمومیتها و بیماریهای انگلی هم به دنبال دارد که ما درصدد هستیم با پخش تیزرهای تلویزیونی نحوه شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات را به مردم آموزش دهیم و باید به خاطر داشته باشیم که در بحث سلامت عوامل مؤثر زیادی دخیل اند و همه مربوط به وزارت بهداشت نیست. وی افزود: قبل از عید به کل دانشگاههای علوم پزشکی در بحث پیشگیری از وبا ابلاغ کردیم.

علویان گفت:در سال 85 صفر درصد گزارش وبا داشتیم و در سال گذشته تعداد 1132 مورد وبا گزارش شده بود.وی افزود: با نظارت بر آبیاری سبزیجات، افزودن کلر به آب و استفاده از یخ های بهداشتی می توان از ابتلا به وبا جلوگیری کرد.

کد خبر 272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز