شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

جانشین معاونت اطلاعات نیروی انتظامی از کاهش ۵۰درصدی غرق شدگان در سواحل شمال کشور خبرداد.

به گزارش سرویس اجتماعی همشهری امیر محمدی فر با بیان اینکه امنیت سواحل با نیروی انتظامی است، گفت : ایجاد حصار امنیتی و تامین امنیت در سواحل و محلهای طرح سالمسازی و همچنین انجام وظایف جاری از مهمترین مسئولیتهای نیروی انتظامی درسواحل دریا است.

وی گفت: نیروی انتظامی در ۳۳۰ کیلومتر ساحل مازندران، ۲۸۰ کیلومتر ساحل گیلان و ۱۰۱ کیلومتر ساحل گلستان تلاش می کند تا مسافران را به محلهای تعیین شده راهنمایی وهدایت کند.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر مسئول امداد و نجات در سواحل دریاست.

جانشین معاونت اطلاعات نیروی انتظامی با اشاره به کاهش غرق شدگان در مقایسه با سالهای گذشته گفت: آمار غرق شدگان امسال در استان گیلان حدود ۴۳ درصد و دراستان مازندران حدود ۵۱درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است .

استاندار مازندران نیز با تاکید برشنا در مکانهای تعیین شده گفت : حدود ۸۰درصد از غرق شدگان خارج از طرح و در ساعات غیر مقرر غرق شده اند.

«شفقت» در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به کاهش آمار غرق شدگان سواحل استان مازندران نسبت به سال گذشته گفت: تاکنون ۶۲نفر در سواحل و خارج از سواحل استان غرق شده اند که درمقایسه با سال گذشته ۵۱ درصد کاهش داشته است.

استاندار مازندران عدم آشنایی با فن شنا، شرایط کششی آب دریای خزر وبی احتیاطی شناگران را از مهمترین عوامل حوادث دانست.

وی با اشاره به فراهم کردن محیط های فرهنگی در سواحل دریای مازندران برای جذب مسافران گفت : بیشتر مسافران استان مازندران برای استفاده از دریا و ساحل آن به این استان می  آیند. براین اساس نهادهای مرتبط دراستان تلاش کرده اند تا محیط سالم و جذابی برای مسافران ایجاد کنند

کد خبر 1805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز