کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در جریان عملیاتی ضربتی توانستند سرشاخه‌های ۲ شرکت هرمی گاما و گلدکوئیست را با صدها زیرشاخه دستگیر کنند.

متهم

يكي از سرشاخه‌ها ماهانه بيش از 130ميليون تومان درآمد داشت و ديگري تعداد زيرشاخه‌هايش از 680نفر هم گذشته بود.
طي سال‌هاي گذشته عمليات پليس در شهر اصفهان باعث دستگيري بسياري از سرشاخه‌هاي شركت‌هاي هرمي شد اما در اين ميان عده‌اي نيز بودند كه توانستند متواري شوند تا پس از اينكه آب‌ها از آسياب افتاد دوباره به شهر بازگشته و فعاليت مجرمانه خود را از سر بگيرند.

اين افراد با حضور دوباره در شهر، اقدام به اجاره آپارتمان‌هايي در نقاط مختلف به‌عنوان دفتر كار(‌آفيس) كردند و كار عضوگيري را از سر گرفتند. تا جايي كه عده‌ زيادي فريب آنها را خوردند و به تصور رسيدن به درآمد و ثروتي ميليوني، به عضويت شركت‌هاي هرمي درآمدند. فعاليت سرشاخه‌ها در اصفهان ادامه داشت تا اينكه از چند‌ماه پيش، عده‌اي از كساني كه فهميده بودند همه وعده‌هاي سرشاخه‌ها دروغ است و خبري از ثروت ميليوني نيست درحالي‌كه تنها سرمايه خود را نيز از دست داده بودند راهي اداره آگاهي شدند و از سرشاخه‌هاي خود به اتهام كلاهبرداري شكايت كردند. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان اصفهان ماموريت يافتند سرشاخه‌ها را شناسايي و دستگير كنند.

  • درآمد باورنكردني

تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه سرشاخه‌هاي 2شركت هرمي گاما و گلدكوئيست در اصفهان فعاليت دارند و بيشتر طعمه‌هايشان را از بين جوانان شهرهاي ديگر انتخاب مي‌كنند. متهمان در تماس با دوستان و آشناياني كه در شهرهاي ديگر داشتند، به آنها وعده پيدا كردن كاري با درآمدي باورنكردني مي‌دادند و به اين ترتيب آنها را از شهرشان به اصفهان مي‌كشاندند. وقتي طعمه‌هاي تازه وارد به آپارتمان‌هاي اجاره‌شده از سوي سرشاخه‌ها منتقل مي‌شدند در ازاي دريافت مبالغ ميليوني به عضويت شركت درمي‌آمدند و به آنها گفته مي‌شد كه درصورت جذب زيرشاخه، مي‌توانند به سود برسند. به اين ترتيب طعمه‌هاي تازه‌وارد با افرادي كه مي‌شناختند تماس مي‌گرفتند و با دادن وعده استخدام، آنها را از شهرهاي مختلف به اصفهان مي‌كشاندند و به عضويت شركت‌هاي هرمي درمي‌آوردند.

در اين ميان آنچه سرشاخه‌هاي شركت گاما به طعمه‌هايشان مي‌گفتند از اين قرار بود كه اين شركت در زمينه سرمايه‌گذاري در منابع نفتي فعاليت دارد و مقر آن انگلستان است. هر كس كه به عضويت اين شركت درآيد مي‌تواند در ازاي معرفي و جذب چند زيرشاخه، به سود ميليوني دست پيدا كند و اين سود خودبه‌خود با افزايش زيرشاخه‌ها چند برابر مي‌شود. سرشاخه‌هاي شركت هرمي گلدكوئيست نيز مدعي مي‌شدند كه اين شركت در زمينه تورهاي مسافرتي سرمايه‌گذاري مي‌كند و كساني كه به عضويت آن در‌مي‌آيند مي‌توانند پس از فعاليتي يكساله، به درآمدي نجومي دست پيدا كرده و بقيه عمرشان را در رفاه كامل زندگي كنند.

  • دستگيري در مخفيگاه

با اطلاعاتي كه از نحوه فعاليت سرشاخه‌هاي اين شركت به‌دست آمده بود، تحقيقات براي شناسايي آنها ادامه يافت و در نهايت كارآگاهان توانستند مخفيگاه برخي از آنها را در اصفهان شناسايي و در يك عمليات ضربتي متهمان را دستگير كنند. سرهنگ ستار خسروي، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين خبر گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه يكي از سرشاخه‌هاي دستگيرشده ماهانه 43هزاردلار يعني مبلغي بيش از 130ميليون تومان درآمد داشت. يكي ديگر نيز 686 زيرشاخه داشت و همه اين افراد به تصور پيدا كردن كاري با درآمد بالا و پرداخت مبالغ ميليوني به عضويت شركت درآمده بودند اما در نهايت نه‌تنها به سودي نرسيده بودند بلكه سرمايه خود را نيز از دست داده بودند.

وي افزود: برخي از سرشاخه‌هاي دستگير شده از خارج از كشور هدايت مي‌شدند و صدها زير شاخه داشتند و در مخفيگاه آنها ده‌ها جزوه آموزشي مربوط به شركت‌هاي هرمي كشف شد. به گفته سرهنگ خسروي براي تمامي افراد دستگير شده قرار قانوني صادر شد و تحقيقات پليس درخصوص اين پرونده‌ها ادامه دارد.

کد خبر 271904

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha