گردانندگان یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با تبلیغات وسیع ادعا می‌کردند آینه‌های ماورایی در اختیار دارند که با استفاده از آنها بیماران لاعلاج شفا می‌گیرند.

متهم

اعضاي اين باند در يكي از موارد زني را كه از معالجه بيماري يكي از نزديكانش نااميد شده بود را فريب دادند و به بهانه فروش اين آينه‌هاي جادويي از او 100ميليون تومان كلاهبرداري كردند.اين زن وقتي فهميد چه كلاهي سرش رفته است، نزد مأموران پليس رفت و شكايت كرد.

با ثبت اظهارات اوليه اين زن با دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه 10تحقيقات تخصصي در اين‌باره به افسران پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران سپرده شد. در اين مرحله شاكي جزئيات بيشتري از اين كلاهبرداري را توضيح داد و گفت: از مدتي قبل در يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي برنامه‌اي را ديدم كه در آن درباره مسائل عجيب و غريب و ماورايي صحبت مي‌شد. بعد از چند شب طرفدار پروپاقرص اين برنامه شدم و فهميدم با طي كردن دوره‌هاي رياضت و سختي مي‌شود قدرت خاصي به‌دست آورد و بيماران لاعلاج را معالجه كرد.

چون يكي از بستگانم دچار بيماري مغزي شده بود و پزشكان اميد چنداني به بهبودي‌اش نداشتند هر شب با انگيزه بيشتري برنامه اين شبكه ماهواره‌اي را تماشا مي‌كردم تا شايد بتوانم از اين راه براي نجات فاميل بيمارمان كاري بكنم. شاكي ادامه داد: در يكي از اين برنامه‌ها زيرنويسي درخصوص آينه‌هاي 100ساله ديدم. مجري برنامه توضيح داد كه افراد داراي قدرت ماورايي با انتقال قدرت خود از طريق اين آينه‌هاي مخصوص مي‌توانند بيماران را درمان كنند. حرف‌هاي عجيبي بود اما من به‌شدت تحت‌تأثير آنها قرار گرفته بودم تا اينكه اين ماجرا را با تعدادي از بستگانم در ميان گذاشتم و قرار شد پول‌هاي مان را روي هم بگذاريم و يكي از اين آينه‌هاي ماورايي را كه 100ميليون تومان ارزش داشت بخريم.

شاكي درباره چگونگي پرداخت پول به شبكه ماهواره‌اي گفت: وقتي مديران شبكه ماهواره‌اي فهميدند من يكي از آينه‌هاي جادويي را مي‌خواهم شماره تلفني را به من دادند تا از اين طريق پول را پرداخت كنم. وقتي با شماره تماس گرفتم مرد جواني شماره حسابش را به من داد و من هم 100ميليون تومان را به‌حساب او واريز كردم و منتظر دريافت آينه‌ شدم اما ديگر با من تماسي گرفته نشد و فهميدم طعمه كلاهبرداري شده‌ام.

به‌دنبال اين شكايت تحقيقات كارآگاهان آگاهي در اين‌باره كليد خورد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد 100ميليون تومان به‌حساب جوان 25ساله‌اي به نام پژمان واريز شده است و به‌احتمال زياد او واسطه شبكه ماهواره‌اي با شاكي است. به اين ترتيب او در خانه‌اش دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد. او در اعترافاتش گفت به‌طور اتفاقي با اين شبكه آشنا شده و از آنها ماهانه 700هزار تومان دستمزد مي‌گيرد.

او ادامه داد: من مسئول انتقال پول‌هاي فروش آينه‌هاي ماورايي بودم و مشتريان پول‌هاي‌شان را به حسابم واريز مي‌كردند و من هم از طريق صرافي آن را براي مديران شبكه واريز مي‌كردم.سرهنگ ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: بررسي صورتحساب متهم دستگيرشده، همچنين اعترافات او نشان مي‌دهد تاكنون ده‌ها نفر با اين شيوه فريب خورده و پول‌هاي‌شان را به جيب مديران شياد شبكه ماهواره‌اي ريخته‌اند.

وي همچنين از افرادي كه با اين شيوه از آنان كلاهبرداري شده است دعوت كرد براي طرح شكايت به شعبه دهم بازپرسي دادسراي ناحيه 10تهران يا پايگاه هشتم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 271785

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha