مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سری به خیابان‌های شهر و بازار خودرو بزنید کم نمی‌بینید خودروهایی را که واردات آنها ممنوع شده است. واحد مرکزی خبر گزارشی دارد در این باره:

auto

در حالی که از مهر سال 91 واردات خودروهای لوکس و خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی ممنوع شده است اما نمایشگاه داران خودرو می‌گویند مدل 2014 و جدید ترین مدل‌های این خودرو ها هم در بازار هست.

یکی از آنها می‌گوید چند دستگاه بنز اس. ال. اس 2014 وارد شده که تا 4 میلیارد تومان قیمت خورده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درپاسخ به این پرسش که برغم ممنوعیت‌های قانونی چرا و چگونه این خودروها وارد کشور شده است می‌گوید: در 5 ماهه امسال 75 دستگاه از این خودروها وارد کشور شده است.

افخمی می‌افزاید: برخی مجوزهای خاص مثلا برای ورزشکاران و اهالی بومی جزیره ابوموسی از گذشته برای واردات این خودروها وجود داشته است که محملی برای واردات این خودروها بود .

معاون وزیر صنعت معتقد است: این مجوز خیلی به نفع اهالی این جزیره نبوده و دلالان مجوز خودروهای میلیاردی را 5 تا 25 میلیون از انها می‌خریدند.

وی می‌افزاید: البته غیر از مجوزهای خاص ، سودهای وسوسه کننده این خودرو ها نیز وارد کنندگان را ترغیب می کند تا از ترفندهای دیگری هم برای وارد کردن این خودروها به کشور استفاده کنند .موضوعی که سخنگوی دولت هم به آن اشاره کرد.

نوبخت گفت: خودروهایی که مجوز ورود نداشتند در گمرک می‌ماندند و بعد از مدتی مشمول کالای متروکه می شدند و بعد با استفاده از قانون عرضه کالاهای متروکه اجازه فروش و ورود به کشور پیدا می کردند .

نوبخت افزود: اما حالا دولت تصمیم گرفته کلا از واردات خودروهای بالای 2500 سی سی جلوگیری کند.

بنابر تاکید آقای نوبخت بر اساس مصوبه دولت این خودرو ها اگر در گمرکات متروکه هم شود باید مرجوع شود و اجازه ورود ندارد و همین طور انواع مجوز ها برای ورود این خودرو ها در دولت لغو شده است.

شاید این کارها باعث شود ویروسی که به چشم بعضی‌ها افتاده و مسابقه ای که برای خرید این خودروها وجود دارد ضعیف تر شود.

کد خبر 271613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha