دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا اعلام کرد به رغم ادامه آتش بس در اوکراین، اتحادیه اروپا از امروز اجرای تحریم‌های جدید علیه روسیه را رسما آغاز خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، پیا آرنکیلده هانسن سخنگوی این کمیسیون گفت: جزئیات در این زمینه تا ساعاتی دیگر در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا نیز به خبرگزاری رویترز گفت: اتحادیه اروپا شرکت‌های روس نفت، ترانس نفت و گازپروم روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و این شرکت ها از دریافت سرمایه یا وام در اتحادیه اروپا منع خواهند شد.

نخست وزیر روسیه پیشتر هشدار داده بود، اگر کشورهای غربی بخواهند برای تشدید فشار بر روسیه از اهرم زور در روابط بین المللی استفاده کنند و تحریم های جدیدی بر ضد روسیه تصویب کنند، مسکو نیز به "شکلی نامتناسب" پاسخ تحریم های جدید این کشورها را خواهد داد و احتمالا این کار را با محدود کردن استفاده از حریم هوایی روسیه برای شرکت های هواپیمایی کشورهای غربی انجام خواهد داد.

مدودف هشدار داد اگر کشورهای غربی به خود اجازه دهند تحریم های تازه ای در بخش انرژی برضد روسیه اعمال کنند یا محدودیت های جدیدی برای بخش مالی روسیه ایجاد کنند، بدون تردید مسکو نیز به شکلی ناجور به این تحریم ها پاسخ خواهد داد.

رزمایش دریایی ناتو و اوکراین

در همین حال خبرگزاری فرانسه از کیف گزارش داد ، ارتش اوکراین رزمایش دریایی سه روزه‌ای را با مشارکت نیروهای ناتو تحت رهبری آمریکا در دریای سیاه با هدف تضمین امنیت خود «در یک منطقه بحرانی» آغاز کرد .

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت : هفت کشتی اوکراینی و پنج کشتی از کشورهای عضو ناتو در این رزمایش سالانه موسوم به «نسیم دریا» شرکت دارند.

این رزمایش به دلیل الحاق کریمه به روسیه در ماه مارس و کنترل عملی این کشور بر دریای آزوف که در جنوب شرقی اوکراین امتداد دارد، در سواحل جنوب غربی اوکراین انجام می‌شود.

مانورهای قبلی نسیم دریا که در اطراف بندر سواستوپول کریمه برگزار می‌شد، باعث اعتراضات مکرر روسیه می‌شد.

همچنین پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین هنگام ورود به شهر بندری ماریوپل در جنوب شرق این کشور گفت‌: این سرزمین اوکراین است و ما آن را به هیچکسی نخواهیم داد. من به ارتش دستور داده ام بخش دفاعی این شهر را با استفاده از تانک، راکت انداز و پوشش هوایی تقویت کنند... دشمن در این شهر شکست سنگینی تحمل خواهد کرد.»

کد خبر 271363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha