همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیة شب شعر ملکوت هشتم عنوان کرد: آستان قدس رضوی در طول تاریخ محملی بسیار امن و بستری آماده برای رویدادهای هنری بوده است.

بازدید دکتر حداد عادل از موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی

به گزارش ستاد خبر جشن‌های میلاد رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) آن قدر گسترده و پهناور است که تمام سلایق را در ساحت هنرهای متنوع و متعدد توانسته متوجه خود کند و آن‌ها را دربربگیرد.

وی افزود: هنرهای گوناگونی اعم از خوشنویسی، ذکر و توسل، شعر و شاعری و هم‌چنین هنر معماری به نحوی می‌خواهند که به این ساحت‌های منور محبت خود را اظهار و ابراز کنند.

حسینی بیان کرد: در طول تاریخ شاعران ارادتمند به ساحت امام هشتم(ع) به ترتیبی هنرمندانه عشق و محبت خود را در لباس شعر و هنر دینی ابراز کرده و به این ساحت مقدس تقدیم کرده‌اند؛ لذا این بارگاه منور امروزه ملجأ و پناهگاهی برای شاعران آیینی و هنرمندان در زمینة شعر و سرود بوده و مؤسسة آفرینش‌های هنری به نوعی محمل و بستری را برای این فعالیت‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به تجمیع اذواق و سلایق دینی در قالب جشنواره‌ها و شب‌های شعر در مؤسسة آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ایام ولادت و شهادت اهل‌بیت (علیهم السلام) ادامه داد: میلاد امام رضا(ع) از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و بنابراین اینکه به بهانه این رویداد مبارک، شاعران از سراسر کشور در مشهد مقدس جمع می شوند و اشعار خود را عاشقانه و عارفانه به محضر امام مهربانی‌ها عرضه می‌کنند، اتفاقی فرخنده در عرصه هنرهای کلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امروزه به لطف امام رضا(ع) و با نگاه بلند تولیت عظمای آستان قدس رضوی، حضرت آیت‌الله واعظ طبسی به عرصه های فرهنگ و هنر، در هندسة فرهنگی آستان قدس رضوی، شبکه‌ای زنجیره‌ای و مرتبط با یکدیگر از موضوعات و فعالیت‌های فرهنگی به صورت در هم تنیده طراحی شده و از این حیث و نوع، آستان قدس رضوی در دنیا بی نظیر و بی‌بدیل است چراکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی را در ساحت‌های مختلف دنبال می‌کند.

به گفتة وی این فعالیت‌ها در مجموعة آستان قدس رضوی با هدف نشر معارف اسلام و ترویج تعلیمات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به ویژه سنت و سیرة حضرت رضا(ع) دنبال می شود؛ لذا در حوزة آموزش، پژوهش، نشر کتاب، تبلیغ دینی و هنر اسلامی، فعالیت های گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

  • رسانه‌های تصویری؛ ظرفیت فوق‌العاده تبیین معارف رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: یکی از ساحت‌هایی که ظرفیت فوق العاده‌ای در تبیین معارف رضوی دارد، رسانه است که از این منظر این ظرفیت از طریق مؤسسة آفرینش‌های هنری برای حضور هنرمندان این عرصه، کارگزاران و فعالانت در زمینة رسانه مهیاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال برابر با برنامه هایی که توسط صاحب نظران و کارشناسان حوزة رسانه در مؤسسه طراحی می‌شود، با پشتیبانی مادی و معنوی آستان قدس رضوی، با نگاه به راهبرد اصلی آستان قدس رضوی؛ یعنی نشر معراف دینی و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت، تدوین و تولید می‌شود.

کد خبر 271228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha