همشهری آنلاین: همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) روز یکشنبه ۲۹ دی افتتاح شد.

رواق دارالمرحمه

در این مراسم که تولیت آستان قدس رضوی، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و دادگستری، رییس سازمان زندانهای کشور و جمع کثیری از مسوولان و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی حضور داشتند، مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا (ع) در این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رواق دارالمرحمه با زیربنای هفت هزار و 900 متر مربع و پنج هزار و 300 متر مربع فضای عبادی مفید با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر نمازگزار در طبقه پایین رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی احداث شده است.

عباس مومنی افزود: در طراحی و ساخت این رواق از هنرهای اصیل و آرایه بندی‌های اسلامی توسط هنرمندان شاخص آستان قدس رضوی بهره گرفته شده است.

وی دو هزار متر مربع فضای تاسیساتی، بهره گیری از 9 دستگاه هواساز برای تهویه و سنسورهای سنجش CO2 برای تامین هوای کیفی مطبوع را دیگر بخشهای این رواق بیان کرد و گفت: با بهره گیری از سیستم صوتی دیجیتال صدای مراسم و سخنرانان و برنامه ها به طور یکنواخت در همه نقاط رواق پخش می شود.

کد خبر 246506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز