شهرداری تهران طی موافقتنامه‌ای با سازمان اوقاف و امور خیریه و جهاد دانشگاهی کار احداث یک مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی را آغاز کرده است که کلنگ احداث آن همزمان با ولادت امام رضا(ع) در زمینی به مساحت ۱۵هزار مترمربع در شرق بزرگراه شهید باقری به زمین زده شد.

قالیباف

به گزارش همشهري، اين مجموعه شامل يك بيمارستان 324تختخوابي و مركز تحقيقاتي است كه درمجموع با 33طبقه بيش از 140هزار مترمربع بنا را شامل خواهد شد. در اين مركز كار سلول‌درماني، ناباروري و همه فعاليت‌هاي درماني مرتبط با پژوهشگاه رويان نظير پيوند مغز استخوان و... در سطح كشور و حتي جهان به انجام خواهد رسيد. در كنار اين مجموعه همچنين مركز همايش‌هاي تخصصي با سالني به گنجايش حدود 750نفر ساخته خواهد شد. به گفته محمدباقر قاليباف، قرار است كار ساخت اين مجموعه ظرف 3سال به پايان برسد.

شهردار تهران طي سخناني در مراسم كلنگ‌زني مجتمع درماني، تحقيقاتي و آموزشي رويان گفت: اينجا صحبت از ساخت يك بناي 140هزار مترمربعي مطرح نيست چون از اين دست پروژه‌ها در شهر تهران زياد انجام مي‌شود بلكه موضوعي كه من مي‌خواهم به آن اشاره كنم، منظر ديگري دارد. وي گفت: يكي از شئونات رهبر معظم انقلاب هدايت و راهبرد جامعه است كه در تمام اين سال‌ها ما را به سمت تمدن‌سازي‌ براي انقلاب اسلامي سوق داده‌اند اما يكي از تأسف‌هاي ما امروز اين است كه بعضي‌ها متوجه نيستند يا تحت‌تأثير دشمنان قسم خورده‌اند كه هرگز نمي‌خواهند در قرن21 اين فرصت را به مسلمانان بدهند و خواسته يا ناخواسته در پازل دشمنان بازي مي‌كنند. قاليباف پژوهشكده رويان را يك نمونه از تمدن‌سازي‌ دانست كه در آن قدرت عظيمي نهفته است.

قاليباف با اشاره به اينكه همدلي در تكميل اين پروژه آن هم در دوراني كه كشور با مشكل مالي مواجه است، مي‌تواند مصداقي از اقتصاد مقاومتي باشد، گفت: اقتصاد مقاومتي بخشنامه نيست بلكه يك اقدام و باور قلبي است، اقتصادمقاومتي پژوهشكده رويان است كه 20سال پيش كارش را از يك اتاق 12متري شروع كرد و امروز آوازه جهاني پيدا كرده است. وي بزرگ‌ترين سرمايه شهر تهران را تكميل مجتمع درماني، تحقيقاتي و آموزشي رويان دانست و گفت: رويكرد شهرداري توجه به اين مجموعه‌هاست.

شهردار تهران همچنين بابت مواجه‌شدن با مخالفت‌ها بابت اين پروژه هشدار داد و گفت: كساني كه با اساس تمدن‌سازي‌ و فرهنگ اسلامي مخالف و پيرو استعمارند و هميشه ظلم و استبداد كرده‌اند نمي‌خواهند اين فرصت را به ملت بدهند اما من محكم‌تر از اين هستم و اين شلاق‌ها را تحمل خواهم كرد و از اين تلاش جهادي، انقلابي و تمدن‌ساز تحت هيچ شرايطي دست برنمي‌دارم و با روحيه دفاع‌مقدس و با رعايت قوانين و ضوابط 3سال ديگر در چنين روز مباركي (11ذي‌القعده) اين مجموعه را تقديم ملت خواهم كرد.

  • اتفاقي مبارك در سايه همدلي و هم‌افزايي

حجت‌الاسلام علي محمدي، نماينده رهبر معظم انقلاب و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه هم در مراسم كلنگ‌زني مجتمع درماني، تحقيقاتي و آموزشي رويان شركت داشت. به گفته محمدي، رهبري بارها تأكيد كردند كه براي پيشرفت كشور نياز به همدلي و ارتباط با يكديگر داريم كه نمونه آن همراهي مؤسسه رويان، شهرداري تهران و دستگاه وقف است كه منجر به توافق برسرساخت اين مجتمع بين‌ا‌لمللي درماني، آموزشي و تحقيقاتي شده است. رئيس سازمان اوقاف اظهار اميدواري كرد كه محمدباقر قاليباف شهردار تهران با همان شيوه مديريت بسيجي، انقلابي و جهادي كه از خود در اداره شهر تهران نشان داده، براي ساخت اين مجموعه نيز به‌طور ويژه همين شيوه را اعمال كند.

  • انقلابي در پژوهشگاه رويان

حميد گورآبي رئيس پژوهشگاه رويان در اين مراسم از باز شدن فصلي جديد و انقلابي در عرصه فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه نام برد و گفت: در آينده نزديك و با بهره‌گيري از روش‌هاي نوين جهاني شاهد درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج در كشور خواهيم بود. وي اظهار اميدواري كرد با كمك شهرداري مجموعه‌اي در اختيار استادان و محققان و پزشكان قرار گيرد. رئيس پژوهشگاه رويان از قاليباف به‌عنوان يك مدير جهادي نام برد و گفت: مسئولان زيادي از اين پژوهشگاه بازديد داشتند اما آقاي قاليباف پس از بازديد از اين مجموعه قول ارائه راهكاري را دادند كه سريعا نيز به قول خود عمل كردند. به گفته گور‌آبي محققين پژوهشگاه رويان نيز به تبعيت از روحيه جهادي كه شهردار تهران دراين باره از خود نشان داد به شور و شعف آمدند و كار را دنبال كردند تا طرح نهايي اين بيمارستان و مركز پژوهشي براساس استانداردهاي بين‌المللي احداث شود.

کد خبر 271222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha