چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در آئین افتتاح نمایشگاه باز باران تصریح کرد:اگر احساس کنیم نوشت افزار و پوشاک ابزار خنثی فرهنگی است، اشتباه کرده‌ایم.

قالیباف

 

به گزارش تهران سما ، محمد باقر قالیباف طی سخنانی در آئین افتتاح نمایشگاه باز باران که در برج میلاد تهران برگزار شد، تصریح کرد: از این باب که کاری با نام باز باران با همکاری بخش های مختلف، اصناف، تولید کنندگان، مجموعه صدا و سیما و سایر بخش‌ها شکل گرفت بسیار خوشحال هستم چرا که این نمایشگاه از جمله کارهایی است که نیازمند یک کار جمعی است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد همکاری بین بخشی، افزود: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این است که مدیران مقداری پا روی نفس خود بذارند و بت پرستی قرن بیست و یکمی را رها کنند تا خدمت را بدون نام و نشان برای این مردم انجام دهند. باید کاری را شروع کنیم که به دنبال درآمد، پول، نام و نان نگردیم؛ در این زمینه ما در مجموعه شهرداری تهران مصمم هستیم که بتوانیم در چهارچوب وظایفی که داریم با این رویکرد در خدمت همه بخش های مختلف برای خدمت به شهروندان باشیم.

دکتر قالیباف با اشاره به فرارسیدن 11 شهریور ماه روز صنعت چاپ، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم کشور همیشه توجه به موضوعات فرهنگی بوده ، هست و خواهد بود. در میان اقشار فرهنگی نیز حوزه چاپ، نشر و کتاب در حین اینکه سهم بسیار بزرگی در عرصه فرهنگی دارد، اما متاسفانه همیشه کمتر دیده شده و کمتر به آن توجه شده است.

وی تصریح: این بخش از فعالیت‌های فرهنگی ما عمدتا با قلبی عاشقانه برای مردم، کشور و فرهنگ این کشور تلاش کرده اند در غیر این صورت اگر با حساب بحث های اقتصادی به مسئله نگاه کنیم، ادامه این مسیر برای ادامه کار مقرون به صرفه نیست.

دکتر قالیباف عنوان داشت: اگر بخواهیم به سمت بهار فرهنگی حرکت کنیم باید به این بخش از فرهنگ به طور جدی توجه کرده و رضایتمندی ایجاد کنیم. در این میان بحث نوشت افزار و پوشاک نیز بسیار با اهمیت است. البته این اهمیت از بعد آن نیست که نوشت افزار یک وسیله و نیاز مادی است چرا که حتی اگر احساس کنیم این بخش یک ابزارخنثی است، اشتباه کرده ایم.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: بدون شک نوشت افزار، پوشاک و نیازهای اینگونه در اصل بیشترین سهم را در شکل دهندگی ذائقه جامعه ما دارد؛ چرا که الگوی مصرف را جهت می دهد، در ادامه سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت در یک فاصله زمانی بر روی هویت ما اثر می گذارد. مخصوصا نوشت افزار و پوشاک برای قشر کودکان و نوجونان ما که تاثیر پذیر ترین قشر جامعه ما هستند و آینده آن ها را شکل می دهد، بسیار تاثیر گذار است.

وی در ادامه عنوان داشت: بدون شک همه پدران، مادران، مدیران، معلمان، صاحب نظران، اصحاب فرهنگ و دلسوزان جامعه برای یک جامعه سالم و با نشاط به این امر نیازمندیم؛ تا جایی که می توانیم بگوییم کودکان و نوجوانان ما مصرف کننده این کالاها نیستند بلکه در حقیقت آن ها مخاطبان ما هستند چرا که نوشت افزار، پوشاک و اسباب بازی ها دائما در طول روز به آن ها جهت می دهد و در آینده کودکان اثر گذار است.

قالیباف ابراز داشت: اگر برای ما پیشرفت استقلال عزت و توسعه کشور مهم است، همه این موارد در گرو منابع انسانی است و منابع انسانی نیز در گرو تربیت صحیح این فرزندان و دلبندان ما است.

وی یادآور شد: از این رو برای برگزاری کاری به این مهمی شهرداری تهران و برج میلاد باید فضا را به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان کالاها قرار دهیم و یارانه لازم را نیز به آن ها پرداخت کنیم تا این جهت گیری صحیح اتفاق بیفتد و بتوانیم پیش رویم.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که «نوشت افزار یک کالای فرهنگی راهبردی به شمار می رود و یک موضوع بسیار ساده پیش پا افتاده نیست»، گفت: امروز خدمت همه تولید کنندگان، اصحاب فرهنگ و مخصوصا فعالان در بخش چاپ، نشر، تولید و انتشارات عرض می کنم که ما را به عنوان همکار و خدمتگزار خود حس کنید و بدانید موضوع نمایشگاه باز باران هر سال با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر برگزار می شود. حتی این موضوع را با دوستان و شهرداران سایر کلانشهر ها و نیز به بحث گذاشتیم و حتما سال آینده این نمایشگاه به صورت یک موضوع مهم در کلانشهر ها و مراکز استان ها برگزار خواهد شد.

دکتر قالیباف در پایان تاکید کرد: امیدواریم هر سال زمانی که در آستانه مهر ماه می خواهیم به بهار علم و دانش وارد شویم بتوانیم با همکاری شما این نمایشگاه را با کیفیت بهتری ادامه دهیم و پیش رویم.

کد خبر 270848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha