مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمین در تاریخ هفتم سپتامبر میزبان مهمانی ناخوانده خواهد بود که از فاصله‌ای ۱۰ بار نزدیکتر از فاصله ماه تا زمین از کنار سیاره عبور خواهد کرد.

سیارک

براساس گزارش فاكس‌نيوز،‌ سيارك RC 2014 ساعت 2:18 دقيقه بامداد به وقت شرقي از فاصله‌اي ايمن از كنار زمين عبور مي‌كند. اين سيارك از بالاي نيوزيلند و از ميان مدار ماهواره‌هاي ارتباطاتي و آب‌و‌هوايي در فاصله 35 هزار و 405 كيلومتري از سطح زمين عبور خواهد‌كرد. اين فاصله 10 برابر نزديك‌تر از فاصله ماه تا زمين است.

به گفته مقامات ناسا، اين سيارك اولين‌بار در 31 آگوست و توسط برنامه Catalina Sky Survey در آريزوناي آمريكا كشف شده‌است.

سيارك در زمان عبور از كنار زمين بسيار كم‌فروغ خواهد بود، به اندازه‌اي كه ناظران زميني با چشم غيرمسلح قادر به تماشاي آن نخواهند‌بود،‌ اما اگر هوا مناسب باشد، اخترشناسان آماتور قادر خواهند بود با كمك تلسكوپ‌هاي خود بخشي از اين رويداد را به ثبت برسانند.

همچنين عبور نزديك اين سيارك از كنار زمين را مي‌توان به صورت آنلاين از طريق وب‌سايت انجمن رصد‌خانه‌هاي Slooh كه همواره رويداد‌هاي نجومي را به صورت آنلاين پخش مي‌كند، قابل مشاهده خواهد‌بود.

اين سيارك در نزديك‌ترين فاصله‌اش از زمين از فاصله تقريبي 35 هزار كيلومتري عبور خواهد‌كرد. اين تكه سنگ پرسرعت با عبور نزديكش از كنار زمين تهديدي براي سياره و ماهواره‌هايي كه در اين فاصله در گردشند، ايجاد نخواهد‌كرد و در عين حال مي‌تواند فرصتي مناسب را براي مطالعه بيشتر در اختيار اخترشناسان قرار دهد.

ناسا نيز با نقشه‌برداري از ويژگي‌هاي مداري اين سيارك تاييد كرده كه RC 2014 هيچ خطري را متوجه زمين نخواهد كرد، نه اكنون و نه هيچ زمان ديگري در آينده.

به گفته ناسا اگرچه اين سيارك با زمين برخورد نخواهد‌كرد، اما مدارش به گونه‌اي است كه دوباره آن را به سوي سياره بازخواهد‌ گرداند، اما در آينده نيز خطري براي زمين به شمار نخواهد‌ رفت و تمامي حركات آن به دقت تحت نظر خواهند‌بود. درحال حاضر بيش از 10 هزار جرم كيهاني نزديك‌ به‌ زمين در منظومه خورشيدي رديابي شده‌اند.

کد خبر 271179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha