شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حال و هوای مشهد الرضا در شب میلاد شمس الشموس امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) وصف ناپذیر است.

به گزارش خبرنگاران واحدمركزي خبر، همه صحن‌ها، رواق‌ها و بست‌های حرم مطهر رضوی مملو از دوستداران و دلباختگان ولایت است که در جای جای این آستان قدسی به دعا، راز و نیاز با غریب الغربا آقا امام رضا (ع) و پخش شیرینی مشغول هستند.

دلدادگان بی قرار امشب رضا رضا گویان سر بر پنجره فولادیش می‌گذارند، جرعه نوش سقاخانه عشقش شده‌اند و در ایوان طلائیش با اقامه نماز عاشقی چون کبوترانی سبکبال اوج می‌گیرند.

چراغانی صحن و سرای رضوی وصف ناپذیر است، هر زائر دلداده ای با حضور در این حریم قدسی و وجد از این همه زیبایی و شکوه در بهشت هشتم ، بی اختیار اشک از دیدگانش جاری می شود و همه آنچه که می‌خواهد با امام خود نجوا کند با قطرات اشکش نثار می‌کند، این جا زبان و رنگ و ملیت معنا ندارد ، همه یک ددل و یک زبانند.

خیابان‌های مشهد نیز چراغانی است و مراسم جشن و لادت در نقاط بی شماری از شهر برپاست و مردم با پخش نقل و شیرینی میلاد ولی نعمت خود را به یکدیگر تبریک می‌گویند‌.

به همین مناسبت امشب و فردا ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت : ویژه برنامه شب ولادت امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم رضوی و با محوریت صحن جامع رضوی آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود : سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی ، قرائت زیارات و ادعیه ، سرود و مولودی خوانی از برنامه های امشب در حرم رضوی است.

او گفت: صبح روز ولادت نیز از ساعت 9 تا 11و 30 دقیقه مراسم ویژه جشن و سخنرانی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان ، جمعی از وزرا و عموم عاشقان و زائران حضرت ثامن الحجج در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار خواهد شد.

کد خبر 271137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha