همشهری آنلاین: رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تشکیل و فعالیت مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی خبر داد و گفت: همایش تجلیل از بانوان خادم فرهنگ رضوی از سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش تسنيم، دكتر ابوذر ابراهیمی ترکمان در نشست خبری میهمانان خارجی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با اشاره به برنامه‌های بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع)، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 60 کشور 80 نمایندگی فعال دارد و از دوره ششم این جشنواره مشارکت فعالی داشته که یکی از برنامه‌ها شناسایی، معرفی و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی بوده است.

ترکمان اظهار کرد: خوشبختانه بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) به شدت مورد استقبال مسلمانان، شیعیان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت در سراسر دنیا قرار گرفته به طوری که شروع کار از چند کشور بوده اما امروز در 70 کشور و 200 نقطه جهان این جشنواره برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع شورای بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) تشکیل شد و امروز شاهدیم تعداد زیادی از خادمین رضوی از سراسر دنیا در ایران حضور یافته و تجلیل می‌شوند. لذا تصمیم به تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی گرفته که از سال آینده این مجمع به کار خود ادامه خواهد داد و در این مجمع خادمان سابق و فعلی فرهنگ رضوی در کنار هم برای گسترش این فرهنگ تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از تصویب برگزاری همایش تجلیل از بانوان خادم فرهنگ رضوی خبر داد و گفت: یکی از وظایف انی سازمان ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است که با جدیت و شدت دنبال می‌کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در 5 قاره دنیا داریم.

کد خبر 271087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha