همشهری آنلاین: معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اشتغال، ازدواج، درمان و بهداشت بیشترین تقاضای مردم از دولت تدبیر و امید است.

مرتضی بانک

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در حاشیه بازدید از سامانه الکترونیکی مردم و دولت در مشهد که امروز 15 شهریور ماه صورت گرفت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغال، ازدواج، درمان و بهداشت بیشترین تقاضای مردم از دولت است و در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: اشتغال و مسکن از سیاست‌های عمومی دولت است که دولت نیز در حال پیگیری و اجرای اقدامات در این زمینه است و خوشبختانه برخی از این طرح‌ها خود اشتغال‌زا هستند و منجر به ایجاد بستر کاری در کشور می‌شوند.

وی با اشاره به طرح خروج از رکود اقتصادی که در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: مقدمات برای اجرای این طرح آغاز شده است و امیدواریم که به مرحله نهایی راه پیدا کند؛ اجرای طرح خروج از رکود اقتصادی خود نوعی اشتغال‌زایی مناسب برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و تخصصی است و دانشجویان این رشته می‌توانند برای اشتغال‌زایی به این طرح تکیه کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های 91- 92 طرح‌های عمرانی به لحاظ اعتباری دچار مشکل شده بود، افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با تلاش فراوان مسوولان شاهد افزایش 3.2 برابری بودجه عمرانی در کشور هستیم که این بودجه ابلاغ شده است و افزایش بودجه در زمینه طرح‌های عمرانی منجر به اشتغال‌زایی در استان‌ها می‌شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها منحصرا به اشتغال نمی‌پردازند اما اثرگذاری بسیاری در زمینه تولید و اشتغال دارند که یکی از این طرح‌ها اجرای سامانه‌های مختلف برای مشکلات آب است که تاکنون 10 میلیارد دلار اختصاص بودجه داشته است.

بانک با بیان اینکه دریافت کمک‌های مالی نیز تقاضای بسیاری از مردم بوده است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و مالی ثبت شده مردم بررسی می‌شود و مواردی که شرایط آن فراهم و قابلیت اجرا داشته باشند، حتما پیگیری خواهد شد و مردم اطمینان کامل داشته باشند که هیچ تقاضایی در هیچ زمینه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی حفظ عزت نفس مردم و کاهش بار سخت مراجعه حضوری مردم را از مزایای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سامد دانست و گفت: راه‌اندازی این سامانه با به کارگیری نیروهای آموزش‌دیده یک پل ارتباطی خوب میان مردم و دولت است که علاوه بر ثبت تقاضاهای مردمی راهکارهای خوب و مناسبی جهت پیگیری آن به دولت پیشنهاد می‌شود که این بسیار ارزشمند است.

کد خبر 271116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha