مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از آغاز عملیات تعریض درجا و مقاوم‌سازی‌ پل ستارخان خبر داد.

محمدحسن وساق ضمن اعلام خبر فوق افزود: به جز رمپ جنوب به شرق و رمپ غرب به جنوب تقاطع بزرگراه شيخ فضل‌الله نوري با خيابان ستارخان كه به‌طور كامل مسدودشده، ساير مسيرهاي دسترسي اين تقاطع غير از ساعات پاياني شب و ايام تعطيل باز است و ترافيك در آنها جريان دارد.

وي با بيان اينكه خيابان‌هاي همايون پور، خارك و حبيب‌اللهي به‌عنوان مسير جايگزين رمپ جنوب به شرق اين تقاطع انتخاب شده است، يادآور شد: جز در مقاطع زماني خاص، در هيچ مرحله‌اي از اجراي عمليات عمراني، مسير اصلي پل ستارخان و كنارگذرهاي شمال غرب و شمال شرق آن به‌طور كامل مسدود نخواهد شد و پروژه تعريض و مقاوم‌سازي‌ پل با رعايت استانداردها و موازين ايمني روي جريان ترافيك عبوري انجام مي‌شود. در عين حال از شهروندان دعوت مي‌شود به جاي انتخاب مسير بزرگراه شيخ فضل‌الله و عبور از پل ستارخان، از مسيرهاي موازي همچون بزرگراه شهيد چمران، بزرگراه يادگار امام(ره)، بزرگراه شهيد باكري و بزرگراه شهيد ستاري تردد كنند تا شرايط اجراي سريع عمليات عمراني فراهم شود.

مجري طرح‌هاي پل و ابنيه سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با اشاره به اينكه در وضعيت موجود 3خط عبوري بزرگراه شيخ فضل‌الله در هر يك از باندهاي شرقي و غربي اين بزرگراه در محدوده تقاطع با پل ستارخان به 2خط عبوري كاهش مي‌يابد، يادآور شد: با اجراي پروژه تعريض درجاي پل ستارخان، عرض 8متري هريك از مسيرهاي اين پل سواره‌رو به 11متر افزايش مي‌يابد و در نتيجه شرايط برخورداري از 3خط عبوري در هر باند فراهم خواهد شد.

وي در تشريح اقدامات پيش رو به‌منظور مقاوم‌سازي پل ستارخان با تأكيد بر اينكه اجزاي سازه‌اي اين پل در شرايط مطلوبي قرار دارند، گفت: به‌منظور مقاوم‌سازي پل ستارخان علاوه بر تعويض هر 40نئوپرن موجود، 106نئوپرن جديد به مجموع اجزاي غيرسازه‌اي اين پل افزوده مي‌شود و شيب‌راهه‌هاي آن از طريق اجراي ريزشمع‌ها تحكيم مي‌شود. ضمنا لاستيك‌هاي درزهاي انبساط طولي پل به طول 40متر تعويض و اصلاح مي‌شوند.

به گفته مجري طرح‌هاي پل و ابنيه سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، اجراي 4هزار مترمربع ديوار جاذب صوت از ديگر موارد پيش‌بيني شده در پروژه تعريض درجا و مقاوم‌سازي‌ پل ستارخان است كه باعث پالايش و كنترل بيشتر آلودگي صوتي ناشي از تردد خودروها روي اين پل خواهد شد.

گفتني است به‌منظور رفع گلوگاه ترافيكي پل ستارخان از مسير بزرگراه شيخ فضل‌الله، بيش از 7گزينه اجرايي مختلف در سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران، طرح و بررسي شد كه از آن جمله برچيدن پل و احداث زيرگذر در خيابان ستارخان بود اما با لحاظ جنبه‌هاي فني، اقتصادي و به‌ويژه اجتماعي موضوع، در نهايت بحث تعريض درجاي پل بالاترين امتياز را در بين گزينه‌ها كسب كرد و متعاقب تهيه طرح‌هاي اجرايي، عمليات عمراني تعريض پل طي روزهاي گذشته آغاز شد.

کد خبر 270876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha