همشهری آنلاین: وضعیت جسمی سیمین دانشور نویسنده صاحب‌نام کشور که از روز پنجشنبه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده، تحت کنترل است.

به گزارش ایسنا، سیمین دانشور بانوی داستان ایران از روز پنج‌شنبه 28 تیرماه به بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان پارس تهران منتقل شده‌است.

دکتر عبدی - پزشک معالج او - در توضیحی به ایسنا گفت: بیمار روز پنج‌شنبه در حالت کما به بیمارستان منتقل شد؛ اما در حال حاضر در کما نیست. کمی بهتر شده؛ ولی خوب هم نیست و با کمک ماسک اکسیژن تنفس می‌کند.

او عوارض ناشی از کهولت سن، و ناراحتی ریوی و کلیوی را از دلایل بستری شدن دانشور برشمرد.

تکذیب خبر درگذشت دانشور

گزارش میراث خبر حاکی‌است، یکی از مسئولان بخش ICU بیمارستان پارس با تکذیب خبر درگذشت دکتر سیمین دانشور  که  از چند روز پیش به علت مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان پارس بستری شده، اعلام کرد: « ایشان در حال بیهوشی هستند اما به کما نرفته‌اند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.»

این مقام مسئول با بیان این که تاکنون تماس‌های زیادی با ما گرفته شده و خواهان تأیید یا تکذیب خبر درگذشت وی شده‌اند، گفت:« در حال حاضر  که خوشبختانه خانم دانشور هنوز زنده و تحت مراقبت است. اما با توجه به بیهوشی ایشان نمی‌توان نظر قطعی در مورد وضعیتشان بدهیم.»

سیمین دانشور، نخستین زن رمان‌نویس ایرانی از روز پنج‌شنبه در بیمارستان پارس تهران بستری و اکنون در وضعیت بی‌هوشی به سر می‌برد.

شاعران و نویسندگان بر بالین سیمین دانشور حاضر شدند

از سوی دیگر خبرگزاری مهر گزارش داد، اوضاع جسمانی سیمین دانشور نسبت به روز جمعه 29 تیر بهتر شده‌است.

پزشک معالج دانشور اوضاع او را نسبت به قبل بهتر توصیف کرده و از کاهش نگرانی‌ها درباره وی خبر داده‌است. با این حال دانشور همچنان در این بخش تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

از ساعتی پیش و با درج خبر وخامت حال این نویسنده، بسیاری از نویسندگان و شاعران و روزنامه‌نگاران در محل این بیمارستان حاضر شده و جویای وضعیت سیمین دانشور شده‌اند.

گفته می‌شود برخی مسئولان فرهنگی نیز به‌زودی با مراجعه به بیمارستان از این نویسنده پیشکسوت ایرانی عیادت خواهند کرد.

کد خبر 27084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز