همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: سازوکاری برای مشارکت ملی و بخش خصوصی در دستور کار داریم تا با روش‌های تامین مالی جدید با کمترین دخالت دولت، عملیات توسعه فرودگاه آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام خمینی (ره)، افزود: با ساخت شهر فرودگاهی در مجاورت فرودگاه امام باید جایگاهی شایسته تر برای مردم پیش بینی کنیم.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد هم حجاج و هم استقبال کنندگان آنها به لحاظ ظرفیت با مشکل مواجه بودند، تصریح کرد: با توجه به امکانات محدود، مشکلاتی برای فرودگاه مهرآباد ایجاد شده بود واین موضوع نیز مزید بر علت بود تا پرواز حجاج به فرودگاه امام منتقل شود؛ لذا به منظور حفظ حرمت حجاج، حفظ حقوق شهروندی و همچنین تسهیل شرایط برای مسافران پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد تصمیم گرفتیم تا در اولین زمان ممکن پرواز حجاج به این فرودگاه منتقل شود.

آخوندی با بیان اینکه انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام (ره) با امکانات حداقلی انجام شد، ادامه داد: در این فرایند سازمان حج و زیارت همکاری بسیاری زیادی داشت.

وی ضمن تشکر از دستگاه های ذیربط به منظور کمک به انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی (ره)، به انتقال بار حجاج به درب منازل آنها بعد از بازگشت از سفر حج برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این اتفاق برای اولین بار تجربه می شود و امیدواریم با موفقیت انجام گیرد تا با ارسال بار حجاج به درب منازل آنها، حجاج به محض ورود به فرودگاه معطل دریافت بار نشود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته فرایند انتقال بار حجاج به درب منازل آنها توسط شرکت پست، به دقت مورد بررسی قرار گرفته است اما اگر نقصی در این روند باشد پیشاپیش از حجاج عذر خواهی می کنیم چراکه این اتفاق اولین تجربه ما است.

آخوندی با تاکید بر اینکه فرودگاه امام کمتر از 15 درصد از آن چیزی است که باید توسعه پیدا می کرد، گفت: ما در این فرودگاه فعالیت های زیادی در جهت توسعه داریم و در نظر داریم از طریق ایجاد صندوق پروژه سرمایه گذاری و فروش اوراق مشارکت این فرودگاه توسعه یابد.

وی ادامه داد: علی رغم همه مشکلات بودجه ای که دولت تدبیر و امید با آن مواجه است اما سازوکاری برای مشارکت ملی و بخش خصوصی در دستور کار داریم و زمانیکه مقدمات اجرای آن طی یک الی دو ماه آینده فراهم شود اعلام عمومی می شود تا با روش های تامین مالی جدید با کمترین دخالت دولت، عملیات توسعه فرودگاه آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: با همکاری شهرداری، شرکت مترو راه آهن ارتباط بین دو فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد از طریق راه آهن برقرار می شود.

گفتنی است از امشب اولین کاروان پروازهای عوامل خدماتی حجاج به عربستان سعودی اعزام می شوند و اولین کاروان مسافران حج نیز از 14 شهریور از 19 ایستگاه پروازی در کشور آغاز می شود.

کد خبر 270820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha