همشهری آنلاین: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای قرارگیری در مسیر تکامل باید بر محور قرآن حرکت کنیم، گفت: این نگاهی است که امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری پیوسته مورد تأکید قرار داده‌اند بنابراین ما نیز باید به آن عمل کنیم.

به گزارش فارس، سید عباس صالحی در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی ملکوت با اشاره به تقارن دهه کرامت و آغاز این طرح، گفت: بیداری اسلامی در 150 سال اخیر با شعار بازگشت به قرآن آغاز شد که این امر به عنوان محور و کانون بیداری اسلامی بوده است و مردم ایران نیز با این نوا حرکت خود را آغاز کردند و به پیروزی رسیدند.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند اگر قرآن نبود باب معرفت‌الله بسته بود؛ قرآن کتاب انسان‌سازی و انسان متحرک است. کتابی است که آدمی را از اینجا تا آخر دنیا راه می‌برد. بر همین اساس اگر انسانی بخواهد حرکت‌هایش را در مسیر تکاملی تداوم دهد باید قرآن را محور فعالیت و حرکت خود بداند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه قرآن باید راهنمای انسان باشد نیازمند تولید، توزیع و مصرف اندیشه ناب قرآنی است و از سویی مبلغانی می‌خواهد که به معرفت‌های باطنی قرآن تسلط داشته باشند بنابراین تربیت مبلغان دینی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تولید اندیشه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: در روزگار ما علامه طباطبایی پرچم تولید اندیشه‌های قرآنی را بر دوش گرفتند و شاگردانی را در این راستا تربیت کردند که آیت‌الله جوادی‌آملی یکی از شاگردان برجسته ایشان است که مکتب فکری و معرفتی علامه طباطبایی را به نسل کنونی انتقال می‌دهند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مبلغان اندیشه ناب قرآنی، آیت‌الله جوادی آملی است که بیش از 50 جلد تفسیر قرآن و هزاران ساعت کلاس تفسیر آیات الهی را دارد به همین جهت می‌توان از ایشان به عنوان گنجینه قرآنی و مائده آسمانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه و مکتب آیت‌الله جوادی آملی بهترین منبع برای ارتقای سبک زندگی و فعالیت‌های قرآنی است، گفت: ما باید از این نعمت به خوبی استفاده کنیم چرا که اگر به توزیع و مصرف درست نیانجامد، در حقیقت نوعی اجحاف به آن است بر همین اساس بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و مکتب آیت‌الله جوادی آملی که برگرفته از قرآن است، برای جوامع امروز امری لازم است.

صالحی با اشاره به اینکه مداومت قرآنی آیت‌الله جوادی آملی بسیار شگفت‌انگیز است به طوری که ایشان همواره ارتباط معنوی خوبی با قرآن دارند، تصریح کرد: جشنواره ملی ملکوت در حوزه قرآنی با این نگاه است که ما برای شبکه توزیع و مصرف چاره‌اندیشی کنیم. این اتفاق در چند سطح نخبگان کشور، فرهیختگان و عموم مردم در نظر گرفته شده است به طوری که هر سه گروه به عنوان مخاطب طرح ملی ملکوت شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی فرهنگ قرآنی مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی ملکوت است، خاطرنشان کرد: برای بومی‌سازی فرهنگ قرآنی باید پیوند سازنده‌ای بین نهادهای اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود که مهمترین نهادهای اجتماعی خانواده، آموزش و پرورش، مسجد و شبکه‌های مذهبی، رسانه و هنر هستند که اگر از تولید اندیشه ناب قرآنی در این راستا استفاده کنیم، به طور حتم موفق خواهیم شد.

صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است با برقراری ارتباط بین نهادهای اجتماعی و فرهنگی و بسیج کردن نرم‌افزاری علاوه بر تولید اندیشه‌های ناب آیت‌الله جوادی آملی در بخش توزیع نیز فعالیت شایسته‌ای داشته باشد.

کد خبر 270552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha