یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

در فاصله یک‌ماه تا پایان مهلت معرفی نمایندگان کشورهای مختلف به بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان آکادمی اسکار، تنها ۷کشور فیلم برگزیده خود را معرفی کرده‌اند.

اسکار

اول اكتبر همزمان با 9مهرماه اين فرصت به پايان مي‌رسد و شايد تا آن زمان ركورد 76فيلم سال 2014هم شكسته شود.
به گزارش همشهري از اسكرين ديلي، «خواهران دوست‌داشتني» به كارگرداني دومينيك گراف از آلمان، «خداي سفيد» ساخته كورنل موندروژو از مجارستان، «هرگز جوان نمير» به كارگرداني پل كروچن به نمايندگي از لوكزامبورگ، «جولا» ياداوكومار باتاراي از نپال، «آيدا» ساخته پاول پاوليكووسكي از لهستان، «سگ ژاپني» تودور كريستين جورگيو از روماني و «خواب زمستاني» نوري بيلگه جيلان از تركيه 7فيلم معرفي‌شده به آكادمي اسكار تا روز جمعه هستند.

نماينده‌هاي تركيه و مجارستان پيش از اين در جشنواره كن درخشيده‌اند و انتظار مي‌رود در ميان فهرست اوليه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان قرار بگيرند. گرچه سال گذشته فيلم سينمايي «گذشته» اصغر فرهادي با وجود كسب جايزه در كن نتوانست درخشش «جدايي نادر از سيمين» را در جوايز آكادمي تكرار كند. گذشته به نمايندگي از ايران به آكادمي اسكار معرفي شد و راه نيافتن به جمع نامزدهاي پاياني از شگفتي‌هاي اسكار هشتاد و ششم بود.

خواهران دوست‌داشتني كه نماينده آلمان در هشتاد و هفتمين دوره اسكار خواهد بود، يك ملودرام تاريخي است و داستان زندگي فردريش شيلر شاعر سرشناس قرن 18پروس را روايت مي‌كند. اين فيلم نخستين بار در جشنواره برلين سال‌جاري ميلادي به نمايش درآمده بود. آلمان آخرين بار سال 2009با «روبان سفيد» ميشائيل هانكه به جمع نامزدهاي اسكار راه يافته و سال 2006با «زندگي ديگران» فلورين هنكل فن دونرزمارك اسكار را برده بود. با پايان مهلت مقرر، فهرست تمام فيلم‌هاي متقاضي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار هشتاد و هفتم اعلام و مدتي بعد 9فيلم برگزيده براي حضور در فهرست اوليه معرفي مي‌شود. با كم شدن 4فيلم از فهرست اوليه و همزمان با معرفي نامزدهاي اسكار 2015در رشته‌هاي مختلف، 5اثر برگزيده رشته بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان هم مشخص خواهد شد.

اسامي نامزدهاي اسكار 87 روز 15ژانويه نهايي و اعلام مي‌شود. سال گذشته كه 76فيلم از 76كشور متقاضي حضور در اين بخش شده بودند، در نهايت «زيبايي بزرگ» پائولو سورنتينو از ايتاليا اسكار بهترين فيلم خارجي را با خود به خانه برد. «عمر» ساخته هاني ابو اسعد از فلسطين، «فروپاشي حلقه شكسته» فليكس فن گرونينگن از بلژيك، «شكار» تامس وينتربرگ از دانمارك و «تصوير گمشده» ساخته ريتي پن از كامبوج ديگر فيلم‌هايي بودند كه براي بردن اسكار با نماينده ايتاليا رقابت كردند.

کد خبر 270484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha