چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر تأیید کرد که دستگاه متولی برخورد با اعتیاد به الکل در کشور مشخص نیست.

وزیر کشور

 رحماني فضلي، درخصوص تمهيدات ستاد مبارزه با مواد‌مخدر براي مقابله با الكل و الكليسم گفت: مبارزه با قاچاق مواد الكلي در اختيار نيروي انتظامي قرار دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر متولي اين موضوع نيست. اما اعتياد به اين مواد متولي خاصي ندارد، اين در حالي است كه از نگاه ما برخوردها بايد جدي‌تر شود و با‌برنامه‌ريزي‌ها نوع برخوردها را سنگين‌تر كرد.

وزير كشور با بيان اينكه موضوع الكل به اندازه مواد‌مخدر نگران‌كننده نيست، افزود:نامه‌اي به رئيس‌جمهور نوشتيم و موضوع را ترسيم كرديم، منتظريم دستور دهد تا دستگاهي متولي برخورد با اين موضوع شود. اما عمده اظهارات رحماني فضلي در اين نشست مربوط به آمار كشفيات مواد‌مخدر و برخورد با متخلفان اين حوزه بود. آنطور كه وزير كشور خبر داده فقط در 4‌ماه گذشته حدود 175تن انواع مواد‌مخدر و روانگردان‌ها كشف و ضبط شده كه 77درصد آن ترياك، 17درصد حشيش، 4درصد هروئين و مرفين و 0/5 درصد هم شيشه بوده است. همچنين در اين مدت 118هزار نفر نيز دستگير شده‌اند كه رقم يادشده نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزايش 40درصدي را نشان مي‌دهد.

وي جزئيات مربوط به كشف مواد‌مخدر را چنين توضيح داد: راه ورود مواد‌مخدر به ايران معلوم است. 2هزار كيلومتر مرز وجود دارد كه كشورهاي همسايه هيچ كنترلي روي آنها ندارند و خودشان نيز به اين موضوع اذعان دارند، اين در حالي است كه ميزان كشت مواد‌مخدر 210هزار هكتار است كه از اين زمين‌ها 5500تا 6000تن محصول برداشت مي‌شود و ايران مسير ترانزيت اين مواد است.

رحماني فضلي با تأكيد بر اينكه از ميزان كشفيات رضايت ندارد و برنامه‌هاي جدي‌تري در اين رابطه اجرا خواهد شد، افزود: سال گذشته بيش از 70درصد كشفيات در مناطق مرزي انجام شده است. هرچه ميزان ورودي مواد‌مخدر به كشور بيشتر شود، ميزان موادي كه خرد مي‌شود نيز افزايش مي‌يابد و البته كشف خرد مواد‌مخدر سخت است. فقط در همين رابطه در 3‌ماهه ابتدايي سال 4211نفر در 17مركز نگهداري معتادان پذيرش شده‌اند. دبيركل ستادمبارزه با مواد‌مخدر همچنين درباره رسيدگي به تخلفات مراكز مجاز ترك اعتياد گفت: تاكنون با 948مركز غيرمجاز برخورد شده است. براساس گزارش‌ها 40درصد آنها پلمب شده‌اند و 42درصد هم در فرايند اخذ مجوز جديد قرار دارند.

رحماني فضلي البته با انتقاد از برخي تخلفات كمپ‌هاي ترك اعتياد گفت: متأسفانه گزارش غمباري از تخلفات اين مراكز به‌دست ما رسيده كه طبق آن برخي‌ها به‌خود اجازه مي‌دهند از معتادان بي‌پناه سوءاستفاده كنند. لذا من معتقدم كه كسب درآمد با سوءاستفاده از معتادان بي‌پناه، كثيف‌ترين پولي است كه مي‌توان كسب كرد.

کد خبر 270151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha