چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

منوچهر محمدی مهم‌ترین فرد در تولید پروژه خانوادگی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» است.

فیلم فرشته ها با هم می آیند

او كه از معدود تهيه‌كنندگان مولف سينماي ايران است، در اين فيلم مسيري را ادامه داده كه با «حوض نقاشي» شروع شد و همان نگاه و سليقه را ترويج مي‌كند. قناعت، ساده‌زيستي، احترام به خانواده و البته در فرشته‌ها با هم مي‌آيند يكي ديگر از مسائل روز هم به آن اضافه شده‌است؛ فرزندآوري. محمدي همواره نسبت به مسائل روز توجه نشان داده، آثارش مخاطب گسترده داشته، برخي جنجالي بوده و بسياري از آنها در تاريخ سينماي ايران ماندگار شده است. او سال گذشته زمينه ساخته‌شدن نخستين فيلم پسرش حامد را هم فراهم كرد.

به گزارش همشهري، فرشته‌ها با هم مي‌آيند درباره زوجي جوان است كه صاحب سه‌قلو مي‌شوند. مرد طلبه‌اي شهرستاني است كه براي امرار معاش خانواده و فرزندانش كار ساختماني مي‌كند. او با پيشنهاد بازيگري مواجه مي‌شود و اين موضوع براي همسرش سوء‌تفاهم به‌وجود مي‌آورد. زوج اصلي فيلم دوست‌داشتني هستند. جواد عزتي كه پيش‌تر در «طلا و مس» نقش يك طلبه را بازي كرده، در اين فيلم نقش طلبه را به شكلي تازه و البته مثل هميشه شيرين بازي كرده است.

بياتي كشف تازه سينماي ايران و مناسب بازي در نقش زني جوان، شهرستاني، ساده و عاشق همسر و فرزندان است و در آن خانه قديمي و محقر زندگي شادي را سپري مي‌كند. رابطه عاطفي بين شخصيت‌ها گرم است و به فيلم جان مي‌دهد. فرشته‌ها با هم مي‌آيند از معدود فيلم‌هاي سينماي ايران در اين سال‌هاست كه زن و شوهر در آن همچنان عاشق و وفادارند و براي رفاه و آرامش يكديگر تلاش مي‌كنند؛ موضوعي كه قطعا مورد توجه خانواده‌ها در اكران عمومي قرار مي‌گيرد.

اگر به تماشاي فيلم بنشينيد بازيگر زن ديگري هم در آن خواهيد ديد كه از بهترين‌هاي تئاتر در سال‌هاي اخير است؛ الهام كردا نقش دختري امروزي را بازي مي‌كند كه برخلاف نمونه‌هاي مشابه قرار نيست نماد پلشتي و خطاكاري در مواجهه با بانوي اصلي باشد. او يك رفيق شفيق و دوست همراه براي مادري جوان است كه بايد سه‌قلوهايش را در غربت بزرگ كند.

حامد محمدي كه براي طلا و مس و حوض نقاشي فيلمنامه نوشته، در نخستين فيلم خود سراغ پروژه‌اي دشوار نرفته است. فيلم اثري ساده در ستايش خانواده است و شخصيت‌هايي محدود دارد. روند شكل‌گيري ماجراها و نقاط عطف قصه پيچيده نيستند و از همان ابتدا مي‌توان فهميد داستان با پايان خوش تمام مي‌شود. فرشته‌ها با هم مي‌آيند اثري است درباره محبت در خانواده ايراني با اشاره به اين مضمون هميشگي كه عشق، حلال همه مشكلات است.

کد خبر 270147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha