سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با عنوان «نسیم» را صادر کرد.

بورس

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، صندوق سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان نسيم، با تكميل فرايندهاي لازم، مجوز پذيره نويسي را از سازمان بورس دريافت كرد. صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي تأمين مالي پروژه‌هاي ساختماني راه‌اندازي شده است و بدين‌ترتيب سرمايه‌گذاراني كه علاقه‌مند به مشاركت در پروژه‌هاي ساختماني هستند مي‌توانند با خريد واحدهاي سرمايه‌گذاري اين صندوق‌ها، در پروژه مزبور سهيم شوند.

سرمايه‌گذاران مي‌توانند در تاريخ اتمام پروژه يا حين تكميل آن، واحدهاي سرمايه‌گذاري خود را به فروش برسانند. ايوب باقرتبار، مدير نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه‌هاي سازمان بورس براي اجرايي كردن صندوق‌هاي زمين و ساختمان در آينده نزديك گفت: صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي انجام پروژه‌هاي ساخت‌وساز تأمين مالي مي‌كند و مردم مي‌توانند با خريد واحدهاي سرمايه‌گذاري اين صندوق‌ها، در ساخت‌وساز يك پروژه سهيم شوند.

وي ادامه داد: پروژه‌هاي ساخت‌وساز كه مجوز انتشار واحد سرمايه‌گذاري در قالب صندوق را از سازمان بورس دريافت مي‌كنند، بايد از لحاظ پروانه ساخت و همه مجوزهاي قانوني ازقبيل قابل اجرا بودن پروژه، عدم‌معارض و موافقت‌هاي مقامات شهري و... بدون نقص باشند. به‌گفته اين مقام مسئول، صندوق‌هاي زمين و ساختمان مي‌توانند پس از اتمام پروژه در تاريخ قيد شده به فعاليت خود پايان داده و واحدهاي خود را به فروش برسانند.

کد خبر 270114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha