همشهری آنلاین: تیم بایر لورکوزن که از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ در فصل جدید محسوب می‌شود، در هفته اول توانست ماموریتی دشوار را با موفقیت به پایان برد و بوروسیا دورتموند، نایب‌قهرمان فصل پیش را ۲ بر ۱ شکست دهد، آن هم در خانه حریف.

دورتموند-لورکوزن

بایرن مونیخ دو - ولفسبورگ یک

در نخستین دیدار فصل جدید بوندس‌لیگا بایرن مونیخ، مدافع قهرمانی شامگاه جمعه (۲۲ اوت/31 مرداد) در خانه خود در حضور ۷۱ هزار تماشاگر به مصاف ولفسبورگ رفت. مونیخی‌ها پس از ۹۰ دقیقه مهمان خود را دو بر یک شکست داده و فصل جدید را پیروزمندانه آغاز کردند. گل‌های بایرن مونیخ در این دیدار را توماس مولر، ملی‌پوش بایرن و آرین روبن، مهاجم هلندی این تیم به ثمر رساندند. تک‌گل ولفسبورگ نیز توسط ايویکا اولیچ به ثمر رسید.

جوانگرایی اجباری سرمربی مونیخ

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ با توجه به مصدومیت شماری از مهره‌های کلیدی به ناچار از چهره‌هایی جوان استفاده کرد که در نهایت نیز در دوئل با ولفسبورگ عملکردی موفق از خود نشان دادند. با وجود این انتظار می‌رود که مصدومیت طولانی‌مدت خاویر مارتینز، ستاره اسپانیایی بایرن مونیخ و همچنین پیوستن دیرهنگام ملی‌پوشان به تمرینات، تاثیری منفی بر عملکرد این تیم در نیم‌فصل نخست خواهد داشت.

هوفن‌هایم دو - آگسبورگ صفر

دیدارهای هفته نخست بوندس‌لیگا روز شنبه (1 شهريور) پی گرفته شد. از تیم‌های موفق هفته اول هوفن‌هایم بود که در خانه خود آگسبورگ را دو بر صفر شکست داد. ۲۳ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه شاهد دیداری پرجنب‌وجوش بودند. تیم هوفن‌هایم که کنترل بازی را در مجموع در دست داشت، توانست در عرض سه دقیقه دو گل وارد دروازه حریف کند و سه امتیاز به دست آورد.

اف ث کلن صفر - هامبورگ صفر

تیم اف ث کلن که در فصل جدید بار دیگر به جمع دسته اولی‌ها‌ی بوندس‌لیگا پیوسته، در نخستین دیدار خود میزبان تیم هامبورگ بود. دیدار دو تیم که در حضور ۵۰ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. نیمه نخست این دیدار کم و بیش خسته‌کننده بود. بازیکنان کلن اگر چه در نیمه‌ دوم چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفتند، اما نتوانستند موقعیت‌های به‌دست آمده را به گل بدل کنند.

هرتا برلین دو - وردر برمن دو

تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین در نخستین دیدار خود در فصل جدید بوندس‌لیگا فرصت کسب سه امتیاز را از دست داد. دیدار این تیم مقابل سبزپوش‌های وردر برمن که در حضور ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. برلینی‌ها در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بودند.

یولیان شیبر، مهاجم هرتا برلین با زدن دو گل (در دقایق ۱۶ و ۴۷) یکی از چهره‌های برتر دیدار تیمش مقابل وردر برمن بود. بازیکنان برمن پس از گل دوم برلین از لاک دفاعی درآمدند و با زدن دو گل در عرض سه دقیقه (۵۳ و ۵۵) بازی را به تساوی کشاندند.

هانوفر دو - شالکه یک

سرخ‌پوشان هانوفر نیز از جمله تیم‌های موفق هفته نخست بوندس‌لیگا بودند و با پیروزی دو بر یک بر مهمان خود توانستند سه امتیاز به دست آورند. نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. شالکه در نیمه دوم با گل هونتلار در دقیقه ۴۷ یک بر صفر جلو افتاد، اما هانوفر موفق شد در عرض ۴ دقیقه با گل‌های پیریب و خوزه‌لو (در دقایق ۶۷ و ۷۰) ورق را برگرداند و پیروز میدان را ترک کند.

ناگفته نماند که این، دومین شکست شالکه در هفته جاری بود. آبی‌پوشان شالکه در نخستین مرحله جام حذفی آلمان هم دو بر یک از تیم دسته سومی دینامو درسدن شکست خورده و از دور این رقابت‌ها حذف شده بود.

آینتراخت فرانکفورت یک - فرایبورگ صفر

راه‌راه‌پوشان فرانکفورت نیز از تیم‌های موفق هفته نخست بوندس‌لیگا بودند. بازیکنان فرانکفورت در حضور ۴۶ هزار تماشگر مهمان جنوبی خود، فرایبورگ را یک بر صفر شکست دادند. فرایبورگ اگرچه در این دیدار، به‌ویژه در نیمه دوم، حریفی هم‌طراز بود، اما در مجموع شتاب‌زده عمل کرد و معدود موقعیت‌های خود را از دست داد. تک ‌گل فرانکفورت در این دیدار را صفروویچ در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

بازگشت سرمربی موفق

به گزارش دويچه‌وله، توماس شاف، یکی از سرمربیان موفق آلمان که ۱۴ سال در خدمت وردر برمن بود، پس از یک سال وقفه بار دیگر سرمربی‌گری تیمی در بوندس‌لیگا را برعهده گرفته و فصل جدید را به عنوان سکاندار آینتراخت فرانکفورت با موفقیت آغاز کرده است. او در سال ۲۰۰۴ با وردر برمن قهرمان بوندس‌لیگا و در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۴ نیز قهرمان جام حذفی آلمان شده بود. قرارداد او با آینتراخت فرانکفورت تا سال ۲۰۱۶ معتبر است.

بوروسیا دورتموند صفر - بایر لورکوزن دو

طرفداران فوتبال در هفته نخست فصل جدید بوندس‌لیگا شاهد دوئل دو تیمی بودند که از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ هستند: بوروسیا دورتموند و بایر لورکوزن. لورکوزنی‌ها که در فصل جدید کادر پرسنلی خود را تقویت کرده‌اند، توانستند حریف پرقدرت خود را در خانه‌ میزبان دو بر صفر شکست دهند. نخستین گل این دیدار را بالعربی ۹ ثانیه پس از آغاز بازی به ثمر رساند. این، سریع‌ترین گل تاریخ بوندس‌لیگا محسوب می‌شود.

پادربورن دو - ماینتس دو

پادربون که برای نخستین بار در تاریخ خود به جمع دسته‌اولی‌های بوندس‌لیگا پیوسته، در اولین دیدار خود در فصل جدید به مصاف ماینتس رفت. دیدار دو تیم که حریفانی هم‌طراز بودند، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. پادربون تا واپسین لحظات این مسابقه دو بر یک از حریف جلو بود، اما با ضربه پنالتی "کو" در ثانیه‌های آخر، گل تساوی به ثمر رسید و سبب شد که رویای پادربورن برای ۳ امتیازه شدن نقش بر آب شود.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - اشتوتگارت یک

پیکارهای نخستین هفته‌ مسابقات بوندس‌لیگای آلمان با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و اشوتگارت به پایان رسید. نبرد دو تیم که عصر یکشنبه (۲۴ اوت/ ۲ شهریور) در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشگر برگزار شد، با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. گل تساوی تیم مونشن‌گلادباخ را "کرامر"، بازیکن تازه‌نفس این تیم در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند. او در دقیقه ۷۳ به میدان آمده بود.

کد خبر 269942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha