جمعه ۲۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

عبدالله گل معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ترکیه از دست داشتن برخی نظامیان آمریکایی در تحویل اسلحه و مهمات به نیروهای پ.ک.ک. خبر داد.

گل در گفت‌و گو با خبرنگار روزنامه حریت گفت: ترکیه گزارش و مدارک مرتبط با سلاح‌های آمریکایی در دست نیروهای پ.ک.ک. و همچنین اعتراف‌های اعضای  آن به دریافت سلاح از نیروهای آمریکایی را به دولت آمریکا تسلیم کرده است.

گزارش تسلیح پ.ک.ک. با سلاح‌های آمریکایی را ستاد فرماندهی ارتش ترکیه تهیه کرده و وزیر امور خارجه ترکیه نسخه‌ای از آن را در روزهای گذشته تسلیم مقامات آمریکایی کرده بود.

راس ویلسون سفیر واشنگتن در آنکارا گفته بود که آمریکا گزارش تسلیمی‌عبدالله گل مبنی بر استفاده پ.ک.ک. از سلاح‌های آمریکایی را به‌طور جدی بررسی می‌کند.

ویلسون همان موقع اخبار مربوط به ارسال تسلیحات از آمریکا به نیروهای پ.ک.ک. را تکذیب کرده بود.

اما اکنون به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، مشخص شده که برخی نظامیان آمریکایی در تحویل سلاح و مهمات به نیروهای پ.ک.ک. در شمال عراق دست داشته‌اند.

گل در ادامه گفت و گو با عنوان این که ترکیه از اعضای دستگیر شده پ.ک.ک. یک هزار و ۲۶۰قبضه اسلحه آمریکایی کشف کرده است، گفت: آمریکا این سلاح‌ها را مستقیما در اختیار پ.ک.ک. قرار نداده است. بلکه این سلاح‌ها به نحوی به دست  آنها افتاده است.

وزیر امور خارجه ترکیه با استناد به این که سلاح‌های مکشوفه از  این گروه سلاح‌هایی است که آمریکا در اختیار ارتش جدید عراق قرار داده، گفت: آمریکا، متحد ترکیه است و پ.ک.ک. را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. از این رو ادعای این که آمریکا به‌طور مستقیم این سلاح‌ها را در اختیار پ.ک.ک. قرار داده، با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست. ترکیه هم  بدین‌گونه با این مسئله برخورد نمی‌کند.

وزیر خارجه ترکیه با عنوان این که پنتاگون تحقیقات گسترده و همه جانبه در این زمینه را آغاز کرده، گفت: آمریکا این موضوع (آغاز تحقیقات) را به اطلاع ترکیه رسانده است.

کد خبر 26989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز