سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برای فیلم «هزار بار شب خوش» جایزه سینمایی آمانادای نروژ را برد.

فیلم خارجی

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «هزار بار شب خوش» که درامی جنگی به کارگردانی اریک پاپ کارگردان نروژی است، برنده بزرگ جوایز آماندای نروژ شد.

این فیلم موفق شد جایزه بهترین فیلم بلند نروژی، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی فیلم را هم تصاحب کند.

ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برنده جایزه اسکار و نیکولای کاستر-والدو بازیگر «بازی تاج و تخت» هم به عنوان بهترین بازیگران زن و مرد انتخاب شدند.

بینوش در این فیلم در نقش ربکا ظاهر شده؛ یک عکاس سرشناس جنگ.

کاستر والدو هم که در مجموعه «بازی تاج و تخت» در نقش جیمی لانیستر ظاهر شده در نقش مارکوس همسر بینوش بازی کرده است که از همسرش می‌خواهد تا از کارش در مناطق خطرناک دست بردارد و به او و دو فرزندشان فکر کند.

کاستر والدو در فیلم بعدی‌اش که یک درام دانمارکی از سوزان بیر با عنوان «دومین شانس» است نیز نقش آفرینی کرده است. این فیلم ماه آینده برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو اکران می‌شود.

فیلم «هزار بار شب خوش» برای اولین بار در جشنواره فیلم مونترال به نمایش درآمد و جایزه ویژه گروه داوری را از آن خود کرد.

این فیلم قرار است در نقاط مختلف جهان به نمایش دربیاید. آمریکا نیز از 24 اکتبر شاهد اکران آن از سوی «فیلم موونت» خواهد بود.

جان کریستین رزلوند جایزه بهترین فیلمبرداری را برای این فیلم دریافت کرد و آرماند آمر هم جایزه بهترین آهنگسازی را از آن خودش کرد.

دیگر برندگان جوایز آرماندا که از سوی فستیوال بین‌المللی فیلم نروژ اهدا می شود «نابینا» اولین فیلم کارگردان اسکیل ووگت بود.

این درام درباره زنی است که باید با مشکل نابینایی که به تازگی دچارش شده کنار بیاید. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس برای اولین بار اکران شد و جایزه فیلمنامه نویسی را برد.

فستیوال بین‌المللی فیلم نروژ در هوگه سوند برگزار شد.

کد خبر 269340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha