همشهری آنلاین: مقامات لیبریا می‌گویند پس از آنکه ساکنان شهر مونرویا پایتخت این کشور به یک مرکز قرنطینه بیماران مشکوک به ابولا حمله کردند و چیزهایی مانند پتوها و تشک‌های خون‌آلود را با خود بردند، شیوع این بیماری ممکن است به زودی بزرگترین زاغه‌نشین شهر را فرا بگیرد.

به گزارش آسوشیتدپرس تالبرت ناینسواه دستیار وزیر بهداشت لیبریا روز یکشنبه ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) گفت خشونت در زاغه وست پوینت در مونروویا شنبه شب و به سردستگی ساکنانی رخ داد که از آوردن بیماران از سایر بخش‌های مونرویا به این مرکز نگهداری خشگمین بودند.

به گفته ناینسواه تا ۳۰ بیمار در این مرکز نگهداری می‌شدند و بسیاری از آنها در هنگام این حمله گریخته‌اند.

به گفته یک مقام ارشد پلیس ساکنان وست‌پوینت به غارت اقلامی از کلینیک پرداختند که احتمالا عفونی بوده‌‌اند. به گفته او ساکنان محل تجهیزات پزشکی و بالش‌ها و تشک‌ها را که به خون آلوده بوده است، با خود برده‌اند.  ویروس ابولا از طریق مایعات بدنی از جمله خون، استفراغ، مدفوع و عرق منتشر می‌شود.

به گفته این مقام پلیس در میان همه آلونک‌ها مردمی دیده می‌شوند که با اقلام دزدیده از بیماران در حال فرار هستند، و اکنون این نگرانی وجود دارد که همه وست پوینت عفونی شده باشد.

به گفته یکی از ساکنان محلی بسیاری از این اقلام به طور واضحی با خون آلوده بودند.

پلیس لیبریا روز یکشنبه در محله وست‌پوینت نظم را برقرار کرد. این محله میان رودخانه مونتسرادو و اقیانوس اطلس قرار دارد و  محل زندگی دست کم ۵۰ هزار نفر است.

کد خبر 269281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha