همشهری آنلاین: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

آمانو

به گزارش  ایرنا، آمانو شنبه شب (25 مرداد) برای دومین بار در کمتر از یکسال در دولت تدبیر و امید، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است.

وی صبح يكشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار رییس جمهوری ایران و آمانو، بالاترین سطح دیپلماتیک رایزنی میان آژانس بين‌المللي انرژی اتمی و ایران پس از روی کار آمدن دولت يازدهم و توافق اولیه این کشور با 6 قدرت جهانی با عنوان توافق ژنو بر سریافتن راه حلی برای پرونده هسته‌ای ایران است.

آمانو همچنین قرار است بعداز ظهر با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ايران دیدار و درباره همکاری‌های ایران و آژانس گفت و گو کند.

رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پيش‌تر گفته بود این سفر در راستای ادامه همکاری‌ها بین ایران و آژانس در قالب «چارچوبی برای همکاری» است که سال گذشته امضا شد.

نجفی افزود: در سفر قبلی با توجه به فرصت کم امکان ملاقات مدیرکل با ریاست محترم جمهوری فراهم نشد و در این سفر ملاقات جناب آقای دکتر روحانی با آقای آمانو برای روز یکشنبه تنظیم شده است تا گفت و گویی در بالاترین سطح بین ایران و آژانس بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صورت پذیرد.

سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس اضافه کرد: در این سفر همچنین انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتقل خواهد شد.

کد خبر 269085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha