همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از راه‌اندازی شورای حریم در این اداره کل، با هدف تعیین حریم ۷۰ بنای تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی خبر داد.

بنای تاریخی

به گزارش ايسنا، رجبعلی خسروآبادی با اشاره به افزایش دستورها برای ثبت بناهای تاریخی در فهرست آثار ملی توسط رییس شورای شهر تهران در برنامه‌ تهران‌گردی‌های او، اظهار کرد: تا حدود یک‌ونیم ماه پیش، با مشکلات زیادی برای پیگیری این دستورات مواجه بودیم، اما با تشکیل این شورا از آن زمان و برگزاری چند جلسه، در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

او گفت: اکنون حدود 70 پرونده‌ تعیین حریم بناهای تاریخی در دستور کار است که نخست برای تعیین حریم و سپس ثبت در فهرست آثار ملی، در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

وی بررسی وضعیت گورستان «ظهیرالدوله» در منطقه‌ شمیران تهران را از نخستین پرونده‌های در دست بررسی شورای حریم دانست و ادامه داد: در حال بررسی مشکلات مربوط به اطراف این گورستان هستیم، چون حریم آن برای مردم محلی مشکلاتی ایجاد کرده بود.

خسروآبادی با تأکید بر لزوم سامان‌دهی آرامستان‌های تهران، گفت: برای اجرایی کردن این طرح، نخست نیازمند آمادگی سه‌جانبه شورای شهر، شهرداری منطقه و اداره‌ میراث فرهنگی هستیم.

سپس تملک برخی بلوک‌های همجوار آرامستان و تهیه‌ی یک پروفایل برای سامان‌دهی محدوده‌ی اطراف آرامستان‌ها، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همکاری مالکان بناهای تاریخی برای اجرایی کردن طرح تعیین حریم بناهای تاریخی در دستور کار را از جمله مواردی دانست که در سرعت بخشیدن به این اقدام مفید است.

کد خبر 269022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha