شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

بزرگ‌ترین پایانه صادرات نفتی ایران در سواحل دریای عمان ساخته می‌شود. با ساخت این پایانه ایران از محدوده خلیج‌فارس برای صادرات نفت خارج شده و توان صادراتی و امنیتی نفتی خود را افزایش می‌دهد.

نقشه

به گزارش همشهري، رئيس‌جمهور در بازديد از مؤسسه رويان يكي از استراتژيك‌ترين كارهاي دولت را متنوع‌سازي‌ محل صدور نفت اعلام كرد و گفت: جاسك استان هرمزگان و در سواحل درياي عمان به‌عنوان مركز دوم صادرات ايران تعيين شده است. در اين زمينه مديرعامل شركت پايانه‌هاي نفتي ايران با تشريح جزئيات ساخت پايانه نفتي در جاسك و در سواحل درياي عمان، اعلام كرد: اين پايانه نفتي 20ميليون بشكه‌اي با سرمايه‌گذاري 2.5 ميليارد دلاري احداث خواهد شد. پيروز موسوي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به متنوع كردن پايانه‌هاي صادركننده نفت ايران از خليج‌فارس به درياي عمان كه يكي از دستاوردهاي اجراي اين طرح است، گفت:

ايجاد پايانه نفتي جاسك مسافت تحويل نفت به مشتريان ايران را كاهش مي‌دهد كه اين موضوع كاهش هزينه‌هاي صادرات نفت را براي كشور به همراه دارد، وي افزود: قرار است با احداث خطوط لوله‌اي از پايانه نفتي نكا در حاشيه درياي خزر و مناطق نفت‌خيز جنوب، نفت به پايانه جاسك منتقل و صادر شود.

اين مقام مسئول با بيان اينكه هم‌اكنون زمين مورد نياز براي احداث اين پايانه نفتي در بندر جاسك خريداري شده است، اظهار داشت: اين احتمال وجود دارد كه درصورت تبديل بندر جاسك به مناطق آزاد تجاري، اين پايانه نفتي در منطقه آزاد تجاري و اقتصادي احداث شود. وي بيان كرد: در صورت تمايل شركت ملي نفت ايران احتمال ارائه فراخوان به‌منظور شناسايي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و خارجي ساخت اين پايانه نفتي وجود دارد.

کد خبر 268988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha