مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

فتانه انفرادی: بدون‌تردید، توسعه واقعی و همه‌جانبه وقتی محقق می‌شود که علم به ثروت تبدیل شود وتحقق چنین امری در شرایط کنونی، بدون بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر نیست و نخواهد بود.

براي ايجاد، توسعه و گسترش شركت‌هاي دانش‌بنيان ابتدا بايد جوانان نخبه و خلاق كشور را شناسايي و سپس با حمايت آنان، روحيه خود باوري را در آنها تقويت كرد. جوان نخبه ايراني نبايد بيكار بماند. به فكر خلاق جوان ايراني بايد اعتماد كرد. به او بايد امكانات و تسهيلات داد تا بتواند ابداعات، اختراعات و اكتشافاتش را با طيب خاطر به منصه ظهور بگذارد.

علاوه براين، براي جوان نخبه ايراني بايد اشتغال ايجاد كرد تا استعدادهاي خلاق ايراني در كشور بمانند و جذب ساير كشورها نشوند. ايراني خلاق بايد در ايران خالق اثر باشد، توليد علم و افتخار آفريني كند و همه اين مهم مي‌تواند در شركت‌هاي دانش‌بنيان به بهترين وجه صورت گيرد. نخبه ايراني را بايد شناسايي كرد و او را با حمايت‌هاي كافي در شركت‌هاي دانش‌بنيان به‌كار گمارد چرا كه شركت‌هاي دانش‌بنيان به توسعه اقتصاد دانش محور كمك مي‌كنند و اين مهم نيز راه را براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي، آسان و سهل خواهد كرد.

توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان قوي و كارآمد با بهره‌گيري از استعدادهاي خلاق و صاحب علم، استراتژي مؤثري براي تحقق اقتصاد مقاومتي است. از آنجا كه شركت‌هاي دانش‌بنيان، شركت‌ها و مؤسسات حقوقي هستند كه با ايجاد يك كسب و كار دانش محور به‌منظور تبديل پايدار دانش به ثروت تشكيل شده و فعاليت‌هاي اقتصادي آنها مبتني و همراه با فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه در زمينه‌هاي نو و فناوري‌هاي پيشرفته است بنابراين، به‌راحتي مي‌توان درك كرد كه عملكرد شركت‌هاي دانش‌بنيان به‌دليل تبديل علم به ثروت و رشد و توسعه كشور بسيار اثرگذار و مفيد خواهد بود البته به شرط آنكه دولت و دستگاه‌هاي ذيربط شركت‌هاي دانش‌بنيان را حمايت كنند و منابع مالي در اختيار آنها قرار دهند تا شركت‌هاي دانش‌بنيان بتوانند توليدات خود را در بازار عرضه كنند.

از سوي ديگر، هرگونه سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي دانش‌بنيان ماندگار و به نفع كشور و اقتصاد كشور خواهد بود. چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري، شركت‌هاي دانش‌بنيان، عامل شكوفايي حقيقي اقتصاد كشور است و يكي از بهترين مظاهر و مؤثرترين مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي، شركت‌هاي دانش‌بنيان است كه مي‌تواند اقتصاد مقاومتي را پايدارتر كند.

کد خبر 268981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha