همشهری آنلاین: حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری، استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را فرصتی برای آگاهی از میراث آموزش عالی ۸ سال گذشته عنوان کردند.

به گزارش ايسنا، دكتر حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوري گفت: با شکل‌گیری فرصت استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري آحاد ملت در جریان میراث 8 سال گذشته آموزش عالی قرار خواهند گرفت.

آشنا در ارزیابی خود از عملکرد رضا فرجی‌دانا، اظهار کرد: در مدت یک ساله تصدی دکتر فرجی‌دانا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آنچه که تا کنون اتفاق افتاده است شامل تقدم کیفیت بر کمیت، تلاش برای ارتقای عدالت آموزشی، آرامش‌بخشی به فضای علمی و کاستن از جو امنیتی در دانشگاه‌ها، تلاش برای مبارزه با فساد سازمان یافته در آموزش عالی و اجازه رسیدگی به تقاضای دانشجویان و استادان در مورد بازنگری در احکام انضباطی صادره قبل از قطعی شدن است.

وی تاکید کرد: فرصت استیضاح امکان بسیار مناسبی برای وزیر علوم، تحقيقات و فناوري فراهم می‌کند تا کلیه نمایندگان جامعه دانشگاهی و آحاد ملت در جریان میراث 8 سال گذشته آموزش عالی کشور و اقدامات اصلاحی و ترمیمی در یک سال گذشته قرار گیرند.

محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوري نيز جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را یک فرصت دانست و گفت: جلسه استیضاح دکتر فرجی‌دانا فرصتی خواهد بود تا وضعیت آموزش عالی کشور که به دولت تدبیر و امید تحویل داده شده و نیز اقدامات یک سال گذشته دولت در حوزه آموزش عالی برای همگان در منظر نمایندگان مجلس شوراي اسلامي به طور شفاف تبیین شود.

وی تصریح کرد: یقین دارم مردم از دانستن شرح و چگونگی وضعیت وزارت علومی که تحویل دولت یازدهم داده شد و در مقابل اقداماتی که در یک سال گذشته برای سامان دادن اوضاع انجام گرفت، خوشحال خواهند شد.

وی تاکید کرد: جلسه استیضاح وزیر علوم فرصتی است تا اهمیت آرامش، امید و نشاطی که طی یک سال گذشته در آموزش عالی کشور به وجود آمد، بیشتر روشن شود.

کد خبر 268961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha