همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارش با محوریت کار تشعشعات پس از طی جلساتی با مسئولان ذیربط تهیه و به رئیس جمهوری تقدیم شده است.

واعظی محمود

به گزارش  ایرنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های سازمان تنظیم مقررات رادیویی در جمع خبرنگاران درباره نارضایی سازمان محیط زیست نسبت به وضعیت تشعشعات، افزود: از یکسال گذشته تاکنون این موضوع در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت و در هشت نوبت توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی بطور سرزده از نقاط مختلف تهران تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از اندازه گیری‌های لازم در آخرین جلسه که طی 2 ماه گذشته در این وزراتخانه با حضور وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و روسای سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست تشکیل شد، اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن پس از جمع‌بندی به رئیس جمهوری تقدیم گردید.

  •  اهداف مشخص شده طرح شبکه ملی اطلاعات آماده ارائه است

وزیر ارتباطات درباره ارائه گزارش طرح شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی نیز اظهار داشت: اواخر سال گذشته کلیات این طرح به این شورا ارائه شده و الزامات و اهدای از سوی شورا تعیین گردید و در حال حاضر کلیات طرح برای گسترش شبکه دیده شده که هر زمان نوبت آن فراهم شود، ارائه خواهد شد.

 در اجرای طرح رومینگ هرچه پیش می‌رویم سرویس دهی بهتر می‌شود

واعظی در خصوص عملکرد طرح رومینگ پس از گذشت یک ماه از اجرای آن نیز گفت: این اقدام از کارهای بزرگی بود که اپراتورها انجام دادند و مقرر گردید در مناطقی که هر اپراتوری پوشش کمتری دارد، توسط دیگر اپراتورها پوشش دهی شود.

وی افزود: این سرویس‌دهی در حال گسترش است و هرچه جلوتر می‌رویم، سرویس‌دهی بهتر می‌شود و نقاط کور پس از شناسایی سرویس‌دهی می‌شوند.

  • واگذاری پروانه دائم نسل بالاتر به اپراتورها منوط به اجرای دقیق دوره آزمایشی است

وزیر ارتباطات درخصوص واگذاری اپراتور نسل سوم و بالاتر به دیگر اپراتورها نیز گفت: اعطای پروانه موقت به یکی از اپراتورها نهایی شده و مذاکرات خوبی با اپراتور دیگر در حال انجام است.

واعظی تصریح کرد: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته‌ام که اپراتورها اگر مراحل آزمایشی خود را بدون نقص انجام داده باشند، پروانه دائم به آنها واگذار شود.

وی در زمینه بررسی طرح موبایلی‌ها نیز گفت: از سازمان تنظیم مقررات رادیویی خواسته‌ام با توجه به اینکه در سال تلفن همراه زیادی و بخشی از آن خارج از گمرک وارد کشور می‌شود، ساز و کاری تهیه گردید تا نسبت به ساماندهی آن اقدامات لازم به عمل آید.

  • تعرفه نسل‌های بالاتر براساس نظر کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی است

وزیر ارتباطات درخصوص نحوه محاسبه تعرفه استفاده از نسل‌های بالاتر نیز اضافه کرد: تعرفه استفاده از تلفن در نسل‌های 75/2 ،5/2 و 3 اپراتورها اعلام کردند که تغییری در تعرفه‌ها نخواهند داشت.

واعظی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات در این زمینه برای رایتل تعرفه‌ای را مشخص کرده که برای دیگر اپراتورها نیز ورود کرده و اپراتورها باید براساس نظر کمیسیون عمل کنند.

کد خبر 268957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha