چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ تا ساعت ۱۶ شنبه ۲۵ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ايرنا، دكتر حسین توکلی با اعلام اين خبر، گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 1393 که تا کنون نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، مهلت انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته حداکثر تا ساعت 16 شنبه 25 مرداد ماه تمدید می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که تا کنون انتخاب رشته کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده‌اند نیز می‌توانند نسبت به ویرایش انتخاب‌های قبلی تا ساعت 16 روز شنبه 25 مرداد ماه اقدام کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 93 ثبت‌نام نکرده‌اند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه منتشره این سازمان ضمن ثبت‌نام، کد رشته محل‌های انتخاب شده خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

به گفته توکلی، آن دسته از داوطلبانی که پیشتر در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده‌اند نیز منحصراً می‌توانند حداکثر 150 کد رشته محل گروه آزمایشی انتخابی را از بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (کد رشته محل‌هایی که صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش در آنها صورت می‌گیرد) انتخاب و حداکثر تا ساعت 16 روز شنبه 25 مرداد ماه، کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس ضوابط گزینش دانشجو بار دیگر تاکید می‌شود گزینش در رشته‌های پزشکی در پردیس‌ها به طور متمرکز انجام می‌گیرد و بدیهی است چنانچه داوطلب با توجه به اولویت‌های انتخابی در یکی از پردیس‌ها پذیرفته شود، به عنوان پذیرفته شده نهایی در کد رشته محل تلقی و نام وی به عنوان قبولی در همین کد رشته محل اعلام می‌شود.

توکلی اظهار داشت: به همه داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود با توجه به تمامی اطلاعیه‌های سازمان سنجش درباره اعمال اصلاحات، درباره برخی از موارد مندرج در دفترچه راهنمای شماره 2 اعلام شده و ثبت کد رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های قبلی نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

کد خبر 268728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha