همشهری آنلاین: عنوان پربازدیدترین مقصد گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۳ بار دیگر به کشور فرانسه اعطا شد.

پاریس

به گزارش ایسنا، فرانسه که در سال 2012 به عنوان پرطرفدارترین مقصد گردشگری جهان شناخته شد‌، در سال 2013 هم با رشد 2 درصدی گردشگران بین‌المللی، این عنوان را برای خود حفظ کرد.

طی سال گذشته با افزایش اشتیاق چینی‌ها به سفر به فرانسه و رشد تعداد مسافران آمریکای شمالی‌، حدودا 85 میلیون نفر راهی این کشور اروپایی شدند. سواحل مدیترانه‌ای‌، کوهستان‌های مناسب برای ورزش اسکی‌، میراث غنی معماری از جمله جذابیت‌های فرانسه برای جذب گردشگران بیشتر و بیشتر طی سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

از میان مسافرانی که فرانسه را در سال 2013 به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند، 23.4 درصد چینی و 15.7 درصد هندی بوده‌اند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد، چهار میلیون و 500 هزار گردشگر از آسیا راهی فرانسه شده‌اند که این با توجه به چشم‌انداز نه‌چندان امیدوارکننده‌ اقتصادی اروپا خبر خوبی است. در سال 2013 درصد بیکاری فرانسه به بالاترین میزان خود یعنی 10 درصد رسید.

ایالات متحده آمریکا در سال گذشته میزبان 69 میلیون و 800 هزار گردشگر بود و رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داد. اسپانیا با 60 میلیون و 700 هزار مسافر در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش رویترز‌، گردشگران در سال گذشته میلادی در کل حدود 600 میلیون شب را در فرانسه سپری کردند که این رقم افزایش 4.6 درصدی را نسبت به سال 2012 نشان می‌دهد. گردشگران آمریکای شمالی نیز که به خاطر بحران اقتصاد جهانی سفرهای خود را به فرانسه کاهش داده بودند،‌ در سال 2013 به رویه سابقه بازگشتند و تعدادشان با 5.8 درصد افزایش به چهار میلیون و 200 هزار مسافر رسید.

بنابراعلام بانک فرانسه، این کاهش تعداد گردشگران خارجی پس از آمریکای شمالی به اسپانیا، برزیل و ژاپن سرایت کرد. علت این جریان وجود مشکلات اقتصادی در آن کشورها گزارش شده است. ناگفته نماند «فرانسوا هولاند» رییس‌جمهور فرانسه در اواخر ژوئن سال گذشته یعنی فصل ورود گردشگران خارجی به این کشور، مبلغ مالیات گردشگری را شدید افزایش داد و با اعتراض برخی از هتل‌داران و آژانس‌های گردشگری قرار گرفت.

کد خبر 268712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha