چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالرى اثر عصر جمعه ٢٤ مرداد با نمایش نقاشى هاى مهران دانایى از تعطیلات تابستانى بازمى‌گردد. «چشم اندازها» عنوان این نمایشگاه است که در آن ١٤ نقاشى کوچک که مناظرى وسیع و فراخ را به تصویر مى‌کشند، پیش روى دیدار کنندگان قرار مى‌دهد.

به گزارش همشهري آنلاين، اين نخستين بار است كه دانايى آثارش را در « اثر » ارائه مى‌كند و پنجمين نمايشگاه انفرادى او محسوب مى‌شود.

اين آثار در آغاز مناظرى زيبا و روياگونه جلوه مى‌كند، پهنه هايى گسترده از دشت و دريا و چمن زار كه در آنها آسمان به زمين مى‌پيوندد اما تعمق در آنها انگاره هايى ديگر را به ذهن مى‌آورد. عدم حضور انسان در اين قاب ها و فضاى بكر و دست نخورده اين طبيعت دلربا، احتمالا نخستين تلنگر است.

«چشم اندازها» ى او ابعاد تامل برانگيزى دارند: ١٠ نقاشى عمودى ١٣* ٢١ و چهار نقاشى افقى ٢١ * ١٣ كه خود مى‌تواند ذهن مخاطب را هر چه بيشتر با انديشه هنرمند درگير نمايد؛ تكنيك خلق اين آثار هم: ماژيك روى كاغذ آبرنگ، نيز در كانسپت اين آثار تاثير گذار است.

مهران دانايى متولد ١٣٦٣، فارغ التحصيل كارشناسى نقاشى از دانشكده هنرهاى زيباست و آثارش تا ١٤ شهريور به روى ديوار گالرى اثر واقع در خيابان برفروشان، روبروى خانه هنرمندان، پلاك ١٦ به تماشا خواهد بود.

کد خبر 268706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha