سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرگ ناگهانی رابین‌ویلیامز، هنرپیشه محبوب آمریکایی در سن ۶۳ سالگی، بسیاری از طرفدارانش را بهت‌زده کرده‌است، نوع و دلیل مرگ این هنرمند که بیشتر طرفدارانش چهره‌ای خندان و پرانرژی از او در یاد دارند، بر شدت این بهت‌زدگی افزوده‌است.

پلیس کالیفرنیا احتمال می‌دهد که ويليامز خودکشی کرده باشد، دليل اين خودكشي نيز بيماري مضمني اعلام شده‌است كه وي مدتهاست با آن دست و پنجه نرم مي‌كرد: افسردگي شديد. محبوبيت ويليامز به عنوان هنرپيشه‌‌اي مشهور و فعال اجتماعي باعث شده باور كردن مرگ كمديني كه در طول زندگي‌اش خنده را بر لبان انسان‌هاي زيادي نشانده و باعث شده ميليون‌ها نفر از ته دل قهقهه بزنند، در اثر افسردگي شديد و به دست خودش، بسيار دشوارتر شود.

رابین ویلیامز

اين رويداد ناگوار باعث شد افراد مشهور زيادي از گوشه‌و كنار جهان با انتشار پيام‌هايي نسبت به موضوع مرگ ويليامز واكنش نشان دهند. همسر ويليامز و دوستانش از جمله استيون اسپيلبرگ،‌استيو مارتين و بن استيلر در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به از دست دادن ويليامز ابراز تاسف و اندوه كردند.

سوزان اشنايدر همسر سوم ويليامز در بيانيه‌اي عمق اندوه خود را به اين شكل بيان كرد: امروز صبح من همسر و بهترين دوستم را از دست دادم، درعين حال جهان يكي از دوست‌داشتني‌ترين هنرمندان و زيباترين انسان‌هاي خود را از دست داد. من كاملا دل‌شكسته‌ هستم. وي مي‌گويد دلگرمي ما به اين است كه كسي بر نحوه مرگ رابين تمركز نكرده و همه به لحظات شادي و خنده‌اي فكر مي‌كنند كه او براي ميليون‌ها انسان به ارمغان آورده‌است.

باراك اوباما نيز پس از انتشار خبر مرگ ويليامز به اين هنرمند آمريكايي اداي احترام كرده و با ابزار همدردي با خانواده وي گفت: رابين ويليامز يك خلبان، يك پزشك، غول چراغ جادو ، پرستار بچه، استاد دانشگاه، رئيس‌جمهور و هرچيزي كه در اين ميان بگنجد بود. اما او تنها يكي بود، او به شكل يك بيگانه وارد زندگي ما شد اما در نهايت تمامي عناصر روح‌ بشر را تحت تاثير قرار داد و رفت. او ما را خندان و گرياند، و نبوغ بي‌حد خود را سخاوتمندانه در اختيار افرادي قرار داد كه به آن نياز داشتند، از نيروهاي ارتش آمريكا در خارج از كشور گرفته تا افرادي كه در خيابان‌ها پرسه مي‌زنند.

موسسه Laugh Factory ، مكاني كه ويليامز در آن الهام‌بخش تعداد زيادي از كمدين‌ها شده‌بود نيز براي اداي دين و احترام به اين كمدين مشهور در ورودي خود اين پيام را نوشت: رابين ويليامز، در آرامش بخواب، خدا را بخندان.

زلدا ويليامز دختر 25 ساله رابين ويليامز نيز در توئيتر خود پيامي را، برگرفته از كتاب شاهزاده كوچولو،‌ نوشته آنتوان دوسنت اگزوپري براي پدرش منتشر كرد: "تو،‌تنها تو ستاره‌هايي خواهي‌داشت كه هيچ‌كس ندارد، در يكي از آن ستاره‌ها من ساكنم، و چون در يكي از آن ستاره‌ها من خواهم خنديد، آن‌وقت براي تو چنين خواهد بود كه همه آن ستاره‌ها دارند مي‌خندند، و تو، تنها تو ستارگاني خواهي داشت كه خنديدن بلدند".

استيون اسپيلبرگ،‌الن ديجنرز، استيو مارتين،‌بن استيلر، كوين اسپيسي و بسياري از هنرمندان از كشورهاي مختلف در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به اين رويداد ناگوار واكنش نشان داده‌اند.

رابین ویلیامز

آكادمي موشن‌پيكچرز نيز با انتشار صحنه‌اي از انيميشن علاءالدين و غول چراغ جادو كه ويليامز در آن صداپيشه غول يا جن چراغ جادو بود، نوشت: تو آزادي غول چراغ جادو.

کد خبر 268605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha