همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آنچه که از اخبار و رسانه‌ها شنیدم ظاهرا هواپیمای سرنگون شده ایران ۱۴۰ قبل از پرواز دچار نقص فنی بوده و حتی برخی از مسافران هم از این موضوع مطلع بودند، ولی هنوز در این زمینه گزارش تایید شده‌ای به دستمان نرسیده است.

منصور آرامی

به گزارش تین‌نیوز، منصور آرامی با اشاره به اینکه قرار است کمیته حمل و نقل مجلس دلایل وقوع سانحه سقوط هواپیمای مسافربری 140 سپاهان را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون عمران ارائه کند، افزود: در روزهای آینده پس از جمع بندی نهایی این گزارش، نتایج اعلام می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا هواپیما قبل از پرواز نقص فنی داشته یا خیر افزود: بر اساس آنچه که از اخبار و رسانه ها شنیدم ظاهرا این هواپیما قبل از پرواز دچار نقص فنی بوده و حتی برخی از مسافران هم از این موضوع مطلع بودند، ولی هنوز در این زمینه گزارش تایید شده ای به دست مان نرسیده است.

آرامی افزود: در سال‌های گذشته کمیسیون عمران طی گزارشی اعلام کرده بود که نباید از این نوع هواپیماها در ایران استفاده شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم،حاجی آباد، ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نوع هواپیماها به لحاظ موتور، بدنه و ترکیب بندی و همچنین با توجه به شرایط آب و هوای کشور، نباید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هواپیماهای روسی سابقه خوبی در ایران ندارند، اظهار داشت: از هواپیماهای توپولوف گرفته تا هواپیماهای آنتونوف اکثرا دچار نقص فنی شده و سوانح جبران ناپذیری در پی داشتند.

وی افزود: قرار است فردا سه شنبه جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره بررسی علل بروز این سانحه داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر توقف پرواز هواپیماهای ایران 140، نشان از جدیت دولت در رسیدگی به این سانحه دلخراش دارد.

کد خبر 268525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha