همشهری آنلاین: فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به کمبود تجهیزات و آب برای اطفای حریق پارک ملی گلستان، بر لزوم تسریع در اعزام دو فروند بالگرد به منظور اطفای حریق این پارک تاکید کرد.

به گزارش ايرنا، "حسن خسروی" روز دوشنبه گفت: آتش‌سوزی که شب گذشته در وسعتی حدود 40 تا 50 هکتار از جنگل‌های "دیوار کجی" در ارتفاعات پارک ملی گلستان رخ داده است، هنوز مهار نشده است.

وی با بیان این که محیط بانان و نیروهای منابع طبیعی و نیروهای امدادی مردمی در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند افزود: به دلیل کمبود تجهیزات و آب هنوز آتش‌سوزی این پارک مهار نشده است.

خسروی اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای اعزام دو فروند بالگرد برای اطفای حریق از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران استان گلستان انجام شده است اما هنوز این بالگردها به منطقه نرسیده‌اند.

در صورتی که بالگردها و آب تامین نشود، آتش‌سوزی مهار نخواهد شد و خسارات آن نیز افزایش خواهد یافت.

به دلیل وقوع حریق در ارتفاعات و قله‌ها، اطفای آن با استفاده از خودرو، تراکتور و یا توسط نیروهای امدادی و از طریق امکانات دستی امکان‌پذیر نیست.

پارک گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.

پارک گلستان، قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در خود جای داده است.

آتش‌سوزی در جنگل‌های "دیوار کجی" پارک ملی گلستان حدود ساعت 18 عصر یکشنبه در ارتفاعات مرکزی این پارک شروع شد؛ این ششمین آتش‌سوزی ظرف 2 ماه گذشته در جنگل گلستان است.

پارک ملی گلستان با افزون بر 90 هزار هکتار وسعت در شرق این استان و در حد فاصل استان‌های گلستان و خراسان شمالی قرار دارد. 

کد خبر 268462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha