دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

احمد افشار: هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره از ۲۵ تا ۲۷ مرداد در ۸محور نمایش، فیلم کوتاه، شعر، داستان، عکس، استندآپ کمدی، نثر و مقاله برگزار می‌شود.

جشنواره طنز سوره


اين خبر و جزئيات بيشتر اين رويداد ادبي را ناصر فيض، طنزپرداز مشهور و دبير هنري جشنواره طنز سوره روز گذشته در نشستي خبري اعلام كرد. فيض طنز مورد نظر و حمايت حوزه هنري را نسبت داشتن آن با فرهنگ و آموزه‌هاي ديني، قومي، ملي و مذهبي ايرانيان دانست و افزود: به اعتقاد ما طنزپرداز واقعي‌ آن است كه هر حرفي را با اخلاق و ظرفيت مخاطب بازگو كند. قطعا بخشي از طنز رندي و ظرافت و ارتباط با مخاطب و بخشي هم ايجاد نشاط است اما آنچه براي ايجاد سرور خلق مي‌شود، فكاهه و لطيفه است.

به گفته دبير هنري جشنواره طنز سوره، شركت‌كنندگان در دوره هشتم نسبت به دوره‌هاي پيشين از نظر كمي و كيفي در حد قابل‌قبولي بوده است. در اين دوره نويسندگاني شركت كرده‌اند كه به طنزپرداز بودن معروفند. ضمن اينكه كار ارزيابي و بررسي آثار را كساني برعهده گرفتند كه خود در اين زمينه فعال و خبره‌اند.

2580 اثر از 720 طنزپرداز

علي قرباني، دبير اجرايي جشنواره هم با اشاره به افزودن بخش‌هاي فيلم كوتاه، نمايش، استندآپ كمدي و عكس به اين دوره گفت: 2هزارو580 اثر از 720طنزپرداز سراسر ايران در اين دوره شركت كردند كه 2هزارو200 اثر مربوط به بخش آزاد و 374 اثر در بخش ويژه با موضوع الگوي خانواده و ايران1404 بود. آثار با كدگذاري مورد بررسي قرار گرفت و درنهايت 78 اثر از 66 طنزپرداز شامل 7داستان كوتاه، 8 شعر، 22عكس، 16فيلم كوتاه، ‌10مقاله، 9نثر و 6 نمايش به مرحله پاياني راه يافت.

فيلم كوتاه در سينما آزادي

6 نمايش طنز روزهاي 25 و 26 مرداد در سالن‌هاي حوزه هنري در 2‌نوبت اجرا مي‌شود و پس از پايان جشنواره با همكاري دفتر طنز تا پايان سال روي صحنه مي‌رود. فيلم‌هاي كوتاه هم در 2نوبت در سينما آزادي به نمايش درمي‌آيد و 4كارگاه و يك نمايشگاه عكس برپا مي‌شود. مراسم اختتاميه روز دوشنبه 27مرداد در تالار سوره با اجراي عليرضا خمسه برگزار و كتاب آثار برگزيده توزيع مي‌شود. مجموع جوايز جشنواره طنز حدود 77ميليون تومان است كه 55ميليون تومان آن به برگزيدگان و بقيه به‌عنوان كمك‌هزينه به شركت‌كننده‌ها اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 268423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha