همشهری‌آنلاین - رضا یغمایی: سقوط هواپیما و عبارت «بروند به جهنم» رئیس جمهور را فاکتور بگیریم مهمترین بحث این روزها استفاده از پالم در محصولات لبنی است؛ روشنگری صادقانه‌ای که از سوی وزیر بهداشت در جهت سلامت جامعه صورت گرفت اما واکنش‌های متفاوت و گاه تند بانیان و حامیان صنایع لنبی را به همراه داشت.

رضا یغمایی

وزیر بهداشت، معاونان و مدیران این وزارتخانه در چند روز اخیر از شهروندان خواستند که از لبنیات کم ­چرب و با چربی کمتر از 2.5 درصد استفاده کنند.

پس از این توصیه‌ها و تذکرات مسئولان بهداشتی کشور بیانیه مشترک دو سازمان «ملی استاندارد» و «غذا و دارو» در خصوص استفاده از روغن پالم در فرآورده‌های لبنی منتشر و از ابطال پروانه کار 5 محصول لبنی پرچرب خبر داده شد.

در حالی که «پالم» صنایع لبنی را به هم ریخته بود این روغن جنجالی دامن سیاستمداران را نیز گرفت و خبر تایید نشده پشت پرده واردات روغن پالم در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که حکایت از فعالیت سفیر سابق ایران و شریک میلیاردی‌اش در این زمینه داشت. البته باید منتظر روزهای آتی باشیم تا اگر پرده‌ای وجود دارد برداشته شود تا پشت آن هم دیده شود!

دولت محمود احمدی نژاد هم با اظهارات دبیر انجمن صنایع روغن نباتی و مدیرعامل سابق منطقه آزاد قشم از حمله پالمی در امان نبود و سرنخ استفاده از این روغن در صنایع لبنی به دولت دهم متصل شد. سرنخی که برخی رسانه‌ها آن را با تیتری طنز مطرح کردند: «مقصر سقوط هواپیما و روغن پالم هم دولت احمدی نژاد است!».

اما در میان همه این جنجال‌ها، صنایع لبنی برای حفظ فروش و قدرت از بازاریابی دست نکشیدند و به تبلیغات پالمی روی آورند. تبلیغاتی که برخلاف همیشه «تازگی» و «خوشمزگی» شیر و ماست را به حاشیه راندند و سرنوشت خود را به «پالم» گره زدند.

«همیشه تازه

همیشه سلامت

همیشه بدون پالم

جهت اطمینان مصرف کنندگان محترم تاکید می‌نماید لبنیات ... بدون روغن پالم می‌باشد.»

این نمونه‌ای از تبلیغات این روزهای یکی از کارخانجات صنایع غذایی و لبنی است ... تبلیغی کاملا به روز و خبری! ... به این می‌گویند از آب گل آلود ماهی گرفتن ...

هر چند، چند روز پس از نگرانی مردم در خرید یکی از اصلی‌ترین نیازهای بدن یعنی لبنیات، مسئولان اعلام کردند که دیگر نگران نباشید زیرا متخلفان شناسایی و شیرهای خطرناک مهار شدند اما از یک نکته به راحتی نمی‌توان عبور کرد. «چقدر زندگی این روزهای ما امنیت را کمرنگ می‌بیند ... آلودگی و دود سیاه مرگ آور تهران، بنزین‌های سرطانزا، آب‌ معدنی‌های مشکوک، بحران بزرگ آب که جنگ آب را نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، سقوط هواپیما، خروج قطار از ریل و ... »

کد خبر 268409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha