همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نه تنها با تعلق مصداق مجرمانه به قضیه راه‌های پیشگیری دائمی از بارداری مشکلی حل نمی‌شود بلکه روش‌های غیرقانونی و زیرزمینی نیز افزایش می‌یابد.

پزشکیان

خانه ملت نوشت: مسعود پزشکیان با چند وجهی دانستن مشکلاتی مثل ازدواج، طلاق و جمعیت، گفت: نمی توان به صورت یک طرفه قضاوت کرد و در زمینه مشکلات جمعیت همه آن را به وزارت بهداشت و درمان که متولی بحث تنظیم خانواده بوده است تعمیم داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گفت: زمانی بود که تنظیم خانواده ابزاری برای یک برهه زمانی خاص به حساب می آمد اما الان که باید این سیستم برچیده شود دو نوع برخورد ممکن است صورت بگیرد.

او گفت: اول ممکن است سیستم به صورت علمی و کارشناسی عمل کند اما زمانی هم ممکن است با بستن راه های قانونی و سالم، موجبات افزایش راه های غیرقانونی را فراهم آورند.

پزشکیان در ادامه با تأکید بر این نکته که تا زمانی که تقاضا وجود دارد نمی توان جلوی عرضه را گرفت، گفت: نه تنها با تعلق مصداق مجرمانه به قضیه راه های پیشگیری دائمی از بارداری مشکلی حل نمی شود بلکه روش ها و جراحی های غیرقانونی و زیرزمینی نیز افزایش می یابد.

او ادامه داد: از این رو باید تقاضاها را به صورت منطقی و علمی مدیریت کرده و از به کارگیری روش های احساسی خودداری کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با اجبار و تعیین چارچوب نمی توان مشکلات جمعیت را حل کرد، گفت: اگر مجلس بدون در نظر گرفتن جوانب و مشکلات موجود قانونگذاری کند و سال آینده قصد نظارت بر این قانون را داشته باشد خواهد دید که مشکل جمعیت همچنان پابرجا بوده و حل نشده است.

کد خبر 268370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha