همشهری آنلاین: شرکت یاهو می‌گوید تغییراتی در نحوه کدگذاری سرویس ایمیل خود ایجاد خواهد کرد که در حفظ حریم خصوصی کاربران تاثیر زیادی می‌گذارد.

security

به گزارش تایم، یاهو قصد دارد با به کارگیری یک روش ایمن کدگذاری امکان نفوذ هکرها و سازمانهای اطلاعاتی به ایمیلهای کاربران را کاهش دهد. پیش از این دو شرکت گوگل و مایکروسافت نیز تصمیم به تغییر در نحوه کدگذاری ارسال و دریافت ایمیلهای کاربران گرفته بودند. در حال حاضر کاربران سرویسهای ایمیل سه شرکت گوگل، یاهو و مایکروسافت به ترتیب ۴۲۵، ۱۱۰ و ۴۰۰ میلیون نفر است.

الگوریتم کدگذاری جدید یاهو شامل ایجاد دو کلید برای گشودن کدهای ایمیلهای میشود. زمانی که ایمیلی از سوی یک کاربر ارسال میشود، متن و اطلاعات ایمیل توسط دو کلید که به کلیدهای عمومی و اختصاصی معروف هستند کدگذاری و ارسال میشود. کلید عمومی برای همه مشترک است اما کلید اختصاصی فقط در اختیار فرستنده و گیرنده ایمیل قرار میگیرد. این روش شکستن قفل ایمیلها را بسیار دشوار میکند.

اسنادی که ادوارد اسنودن سال گذشته منتشر کرد نشان میداد سازمانهای امنیتی آمریکا و انگلیس موفق به شکستن بسیاری از الگوریتمهای کدگذاری مورد استفاده سایتها شدهاند. حرکت به سمت ایمن ساختن سرویسهای ایمیل میتواند اعتماد از دست رفته کاربران به امنیت این سرویسها را دوباره جلب کند.

کد خبر 268232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha