همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه حق سهم خود را برای بیمه کارکنان روزنامه‌ها، نشریات و رسانه‌های نوشتاری در صورت پرداخت سهم کارفرماها به طور کامل پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی شامگاه جمعه در آیین تجلیل از خبرنگاران مازندران در بابلسر افزود: این حمایت در قالب بسته حمایتی امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک اولویت جدی دیده شده و دولت به طور کامل حق سهم بیمه‌ای آن را در قالب افزایش توزیع یارانه مطبوعات ورسانه‌های نوشتاری به آنان اختصاص خواهد داد.

وی اضافه کرد: بیمه خبرنگاران تحت هیچ شرایطی وظیفه دولت نیست و براساس قانونی در این بخش، آن را وظیفه مدیران مسئول و صاحبان رسانه‌ها تعیین کرده است.

معاون مطبوعاتی ورسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از همکاران و مدیران رسانه نیز می‌خواهم نسبت به بیمه خبرنگاران خود متعهد باشند و وزرات فرهنگ و ارشاد نیز به وظیفه خود در قبال آنان عمل خواهد کرد.

انتظامی، تغییرالگوی مصرف در رسانه‌ها را به عنوان یک چالش جدی در زمان حاضر بیان و اضافه کرد: در حال حاضر سه نوع رسانه بین‌المللی، محلی و رسانه‌های اجتماعی در کشور وجود دارد و بیشتر رسانه‌های استانی اکنون به نوعی می‌خواهند شبیه رسانه‌های ملی باشند در حالی که ظرفیت آنها مشخص شده است.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال سیاست تشویقی رسانه‌های محلی، که کارکرد محلی خود را در حد ظرفیت استانی خود نگه داشته باشند، اعمال کند، از آنان حمایت خواهد کرد.

معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،با بیان اینکه به دنبال تکمیل مراحل لایحه قانون جامع حمایت از رسانه هستیم تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن قانون حمایت از رسانه‌ها، صدور پروانه فعالیت رسانه‌ای زیر نظر صنف مورد نظر و تخلفات این بخش نیز به صورت قانونمند زیر نظر متولی مشخص شده‌ای رسیدگی می‌شود.

انتظامی یادآور شد:تا زمان تصویب قانون حمایت از رسانه‌ها توجه به مبانی اخلاق حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای توسط خبرنگاران رسانه‌ها باید مورد اهتمام جدی آنان قرار گیرد.

کد خبر 268223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha