همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه حق سهم خود را برای بیمه کارکنان روزنامه‌ها، نشریات و رسانه‌های نوشتاری در صورت پرداخت سهم کارفرماها به طور کامل پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی شامگاه جمعه در آیین تجلیل از خبرنگاران مازندران در بابلسر افزود: این حمایت در قالب بسته حمایتی امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک اولویت جدی دیده شده و دولت به طور کامل حق سهم بیمه‌ای آن را در قالب افزایش توزیع یارانه مطبوعات ورسانه‌های نوشتاری به آنان اختصاص خواهد داد.

وی اضافه کرد: بیمه خبرنگاران تحت هیچ شرایطی وظیفه دولت نیست و براساس قانونی در این بخش، آن را وظیفه مدیران مسئول و صاحبان رسانه‌ها تعیین کرده است.

معاون مطبوعاتی ورسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از همکاران و مدیران رسانه نیز می‌خواهم نسبت به بیمه خبرنگاران خود متعهد باشند و وزرات فرهنگ و ارشاد نیز به وظیفه خود در قبال آنان عمل خواهد کرد.

انتظامی، تغییرالگوی مصرف در رسانه‌ها را به عنوان یک چالش جدی در زمان حاضر بیان و اضافه کرد: در حال حاضر سه نوع رسانه بین‌المللی، محلی و رسانه‌های اجتماعی در کشور وجود دارد و بیشتر رسانه‌های استانی اکنون به نوعی می‌خواهند شبیه رسانه‌های ملی باشند در حالی که ظرفیت آنها مشخص شده است.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال سیاست تشویقی رسانه‌های محلی، که کارکرد محلی خود را در حد ظرفیت استانی خود نگه داشته باشند، اعمال کند، از آنان حمایت خواهد کرد.

معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،با بیان اینکه به دنبال تکمیل مراحل لایحه قانون جامع حمایت از رسانه هستیم تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن قانون حمایت از رسانه‌ها، صدور پروانه فعالیت رسانه‌ای زیر نظر صنف مورد نظر و تخلفات این بخش نیز به صورت قانونمند زیر نظر متولی مشخص شده‌ای رسیدگی می‌شود.

انتظامی یادآور شد:تا زمان تصویب قانون حمایت از رسانه‌ها توجه به مبانی اخلاق حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای توسط خبرنگاران رسانه‌ها باید مورد اهتمام جدی آنان قرار گیرد.

کد خبر 268223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha