همشهری آنلاین: اختتامیه برنامه های فرهنگی تبلیغی و آموزشی ماه مبارک رمضان در منطقه پدافند هوایی شهید دستبو همدان با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین انصاری رییس اداره عقیدنی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

انصاری

حجت الاسلام انصاری در این مراسم با اشاره به روایتی از امام كاظم (ع) گفت: طبق فرمایش حضرت امام کاظم(ع) انسان براي كسب علم و دانش بايد چهار پله را طي نماید.

وی ادامه داد: پله اول شناخت مبدا است كه همان خداشناسي است به این معنا که انسان می بایست صاحب و مالك اصلي خود رابشناسد. پله دوم شناخت نعمت و توانمنيدي هاست و پله سوم شناخت وظيفه است یعنی پس از شناخت خدا و نعمت ها حالا باید بدانیم تكليف چيست؟

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه با اشاره به وجود قريب به هزار و پانصد آيه در رابطه با دشمن شناسی و اسيب شناسي در قران كريم اظهار داشت: پله چهارم در کسب علم آسيب شناسي است که يكي از مشكلات اجتماعي بشر عدم شناخت آسيب ها می باشد.

وی با بیان آیه "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ" اظهار داشت: بيشترين آيات قران در موضوع دشمن شناسی و آسیب شناسی راجع به بني اسراييل و خطر يهود است.

حجت الاسلام انصاری علت دشمنی کشورهای مستکبر با کشور های اسلامی را ترس از قدرت اسلام و وجود منابع انرژی در کشور های اسلامی دانست و گفت: امروز جناياتي كه در غزه و در قلب كشورهاي مسلمان به دست رژيم كودك كش صهيونست انجام مي شود به خاطر عدم شناخت دشمن است و البته کشور های اسلامی نیز خيلي ضعيف عمل کرده اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت یادو خاطره شهدای سایت رادار سوباشی بیان داشت: امروز شناخت ملت ایران از دشمن باعث شده دشمنان فكر تهاجم به اين كشور را نداشته باشند و سند پر افتخار اين مطلب در منطقه پدافند هوایی غرب کشور شهداي سايت رادار سوباشي است كه با شناخت دشمن تا پاي جان ايستادگی کردند و طعم شيرين شهادت را چشيدند.

کد خبر 267969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha