همشهری آنلاین: مرکز هنرپژوهی نقش جهان، برای برگزاری کارگاه آموزشی «اصول و مبانی هنر تذهیب» هنرجو می‌پذیرد.

نقاشی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فرهنگستان هنر، اين كارگاه با حضور فريدون جوقان هنرمند نگارگر، از نيمه دوم مرداد به مدت 12 جلسه در روزهاي چهارشنبه تشكيل مي‌شود.

فريدون فخري جوقان متولد سال 1345 است. او رشته نگارگري را در هنرستان هنرهاي تجسمي فرا گرفت و پس از آن به دانشگاه هنر رفت و در سال 1372 در رشته نقاشي فارغ‌التحصيل شد.

جوقان از سال 1365 با استادان خوشنويسي همکاري کرد و از سال 1382 در رشته صنايع دستي در دانشگاه هنر و دانشگاه علمي- کاربردي به تدريس مشغول شد.

وي در جشنواره‌ها و دوسالانه‌هاي مختلف شرکت و عناوين مختلفي را احراز کرد که مقام اول در رشته تذهيب، اولين دوره مسابقات آثار هنري دانشجويان سراسر کشور سال 1372، مقام اول در بخش گرايش‌هاي نوين (تذهيب)-دومين دوسالانه تذهيب هاي قرآني-آستان قدس رضوي، مقام اول بخش اساتيد دانشگاهي (دانشگاه هنر)، مقام اول در رشته تذهيب در سيزدهمين و شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم سال1387 و ... از آن جمله‌اند.

همچنين طراحي و اجراي شمسه، سر لوح و کتيبه شاهنامه فردوسي، فرهنگستان هنر 1388 - 1386 و طراحي و تذهيب قرآن کريم، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوري اسلامي ايران 1384 از جمله فعاليت‌هاي هنري وي محسوب مي‌شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 88553912 تماس بگيرند و يا به نشاني naqsh.honar.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 267660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha