همشهری‌آنلاین: مدیرکل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از افزایش تلفات ناشی از تصادفات در تعطیلات عید فطر نسبت به سفرهای نوروزی خبر داد.

اوژانس

به گزارش تين‌نيوز امین صابری‌نیا با اشاره به ماموریت‌های اورژانسی ترافیکی ویژه انجام گرفته از زمان شروع دور دوم سفرهای تابستانی اظهار داشت: از زمان شروع تعطیلات عید فطر 227 ماموریت امدادی ترافیکی ویژه از سوی اکیپ های اورژانس در سراسر کشور انجام شد و منجر به انتقال 647 نفر به بیمارستان گردید.

وی افزود: ماموریت ویژه ترافیکی، حد دو فوتی یا پنج مصدوم به همراه دارد و تعداد این نوع ماموریت ها در طی سه روز تعطیلی گذشته، دو برابر هفته قبل بوده است.

مدیرکل روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه به نظر می‌رسد تعداد تلفات ناشی از تصادفات در سه روز تعطیلی پس از ماه رمضان، نسبت به کل 13 روز تعطیلات نوروز افزایش داشته است گفت: حجم سفرها به قدری بالا بود که گویا تمام مردم سفرهای خود را برای این سه روز برنامه‌ریزی کرده بودند.

صابری‌نیا تصریح کرد: طبق گزارشات واصله خواب آلودگی و سپس سرعت غیرمجاز، عامل اصلی تلفات ناشی از تصادفات طی تعطیلات عید فطر بود و بیشترین حوادث در محورهای مرکزی و جنوبی به خصوص 30 کیلومتری ورودی شهرها جهت سریع تر رسیدن به مقصد صورت گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: مسافران در طول تابستان قبل از سفر نکات ایمنی خودرو را رعایت و حتما در زمان احساس خستگی حتی در فاصله 10 کیلومتری استراحت کنند و همچنین آب آشامیدنی نیز همراه داشته باشند.

کد خبر 267493

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha