شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری و با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و لبنان از مهرماه اکران خود را در ترکیه، لبنان، مصر، اردن و مراکش آغاز می‌کند.

فیلم ایرانی

به گزارش ايسنا، علی غفاری درباره این فیلم که اکنون در مراحل فنی تولید است، بیان کرد: اولین نمایش «ابوزینب» در بخش مسابقه جشنواره فیلم مقاومت خواهد بود و پس از آن نیز در مهرماه اکران قطعی خود را به طور همزمان در پنج کشور ترکیه، لبنان، مصر، اردن و مراکش آغاز می‌کند.

وی درباره کیفیت اکران این فیلم در پنج کشوری که نام می‌برد، توضیح داد: پخش بین‌المللی «ابوزینب» بر عهده شرکت «العصر» لبنان است.

آن‌ها اکنون در تلاشند که اکران خیلی خوبی را در این پنج کشور برنامه‌ریزی کنند. حال ممکن است در بعضی از کشورها اکران گسترده داشته باشیم و در بعضی دیگر به دلیل شرایط اکران محدودتر.

کارگردان «ابوزینب» همچنین درباره اکران همزمان فیلم در ایران افزود: در این زمینه صحبت‌هایی شده است اما اکران همزمان در ایران یک تصمیم‌گیری چندجانبه را می‌طلبد چون فیلم با تهیه‌کنندگی مشترک ساخته شده و پخش‌کننده بین‌المللی دارد.

طبیعتا در چنین شرایطی من نمی‌توانم در این زمینه تصمیمی داشته باشم اما می‌دانم که درباره‌اش صحبت شده است.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره وضعیت آماده‌سازی فنی فیلم برای حضور در جشنواره مقاومت و همچنین اکران بین‌المللی آن بیان کرد: فیلم اکنون در مرحله فنی است و جلوه‌های ویژه‌ کامپیوتری آن توسط مجید کریمیان انجام می‌شود.

همچنین محسن روشن صداگذاری فیلم را برعهده دارد و درحال کار است.

غفاری در پایان با اشاره به ساخت موسیقی این فیلم در خارج از کشور گفت: به طور کلی باید بگویم که بخش پُست پروداکشن «ابوزینب» به غیر از ساخت موسیقی کاملا در ایران انجام می‌شود.

تنها موسیقی متن فیلم است که توسط علی موسوی به عنوان یک آهنگسازی لبنانی در استودیویی در آن کشور ضبط خواهد شد.

به گفته‌ غفاری سرمایه‌گذار این فیلم در ایران، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ کشورهای اسلامی است.

«ابوزینب» به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال‌های اشغال این کشور به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

این فیلم روایتگر ایثار و فداکاری مادر خانواده‌ای‌ است که با تحمل رنج‌های فراوان، رازی را در سینه نهفته دارد.

عوامل تولید فیلم «ابوزینب» عبارتند از: کارگردان: علی غفاری، تهیه‌کننده مرکز گسترش سینمای مستند دو تجربی، نویسنده فیلمنامه: محمود غلامی و رضا اسکندر، جلوه‌های ویژه میدانی: داتود رسولیان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمدصادق کریمیان، صدابردار: سعید حوزانی، تدوین: یعقوب غفاری، صداگذاری و میکس: محسن روشن، مدیر فیلمبرداری: میلاد طوق، طراح گریم: داریوش صالحیان، موسیقی: علی موسوی.

همچنین کارمن لبس، باسم مغنیه، عمار شلق، یوسف حداد و اغوب دوجرجیان از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

کد خبر 267413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha