اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس و مقامات دولتی برای برداشت از صندوق توسعه ملی، انتقاد رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی را هم در پی داشت.

سیدصفدر حسینی

سيدصفدر حسيني از پايبند نبودن برخي مسئولان و سياستگذاران به فلسفه تشكيل صندوق توسعه ملي انتقاد كرد و گفت: 75ميليون ايراني و نسل‌هاي بعدي سهامداران صندوق توسعه ملي محسوب مي‌شوند.وي با اشاره به تجربه تلخ حساب ذخيره ارزي گفت: اين صندوق به‌منظور عقيم‌سازي‌ آثار فروش نفت بر اقتصاد كشور ايجاد شده و نبايد هر روز به وسيله‌اي براي تأمين اعتبار طرح‌هاي مختلفي كه به افزايش پايه پولي و تورم دامن مي‌زنند، تبديل شود.

وي يادآوري كرد: مطابق ماده84 قانون برنامه پنجم توسعه، مصارف صندوق و اعطاي تسهيلات به سرمايه‌گذاران به‌صورت ارزي بوده و لازم است منابع آن در طرح‌هاي كلان توسعه‌اي و زيرساختي كشور با قابليت بازگشت منابع، صرف شود. او با اشاره به طرح برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر برداشت 500ميليون دلار از منابع اين صندوق براي تأمين وام ازدواج جوانان، از نمايندگان خواست با رعايت قانون تشكيل صندوق توسعه ملي از اين اقدام صرف‌نظر و دولت را در تأمين اين رقم از مسيرهاي ديگر ياري كنند.

کد خبر 267147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha