دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

محمود مولایی: چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال از ۹ مردادماه در شهرهای مختلف شروع خواهد شد.

فوتبال

فولاد، قهرمان ليگ سيزدهم با تغييرات گسترده نسبت به فصل گذشته ميزبان تراكتورسازي است. فولاد در اين مسابقه آرش افشين را در اختيار نخواهد داشت، زيرا مصدوم است و تمرينات خود را از اين هفته شروع كرده است. در مقابل، تراكتورسازي كه در روزهاي گذشته قهرمان تورنمنت چهارجانبه جام شهدا شد، بدون توني اوليويرا در انديشه نخستين پيروزي خانگي خود است. بازي فولاد و تراكتورسازي تقابل 2‌تيم مدعي قهرماني است.

ديدار استقلال و راه‌آهن نيز دومين مسابقه حساس روز پنجشنبه خواهد بود. استقلال در نخستين مسابقه خود اميرحسين صادقي و حنيف عمران‌زاده را به‌دليل مصدوميت در اختيار ندارد و همين موضوع كادرفني اين تيم را نگران كرده است. البته نگراني ديگر آبي‌هاي پايتخت نامشخص‌بودن وضعيت راه‌آهن است. بعد از به مشكل خوردن وضعيت واگذاري امتياز اين باشگاه معلوم نيست كه اين تيم در ليگ برتر بماند يا نه. بنابراين، بازيكنان اين تيم هم هنوز از حضور خود در ليگ چهاردهم مطمئن نيستند.

سپاهان و پيكان يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي روز جمعه را برگزار خواهند كرد. سپاهان تيم پُرمهره ليگ امسال مقابل پيكاني قرار مي‌گيرد كه با جذب بازيكناني مثل رحمتي و ساموئل در انديشه درخشش در ليگ برتر است. ساموئل در اين‌باره مي‌گويد: «اميدوارم اتفاق‌هاي خوب بيفتد. پيكان از ليگ دسته يك به ليگ برتر برگشته و ما بايد خودمان را خيلي‌ خوب نشان دهيم. بازيكنان و مربيان با انگيزه‌اي اينجا هستند كه مي‌خواهند خودشان را ثابت كنند. اين انگيزه در تيم‌ وجود دارد و نكته ارزشمندي است.»

پرسپوليس و نفت تهران نيز يكي ديگر از بازي‌هاي حساس هفته نخست را برگزار خواهند كرد. افشين پيرواني كه به‌تازگي به كادرفني پرسپوليس اضافه شده، در روزهاي اخير تمرينات اختصاصي با مدافعان اين تيم داشته است. البته عليرضا دغاغله، شماره‌‍8 سرخ‌ها مصدوم است و احتمالا به اين بازي نخواهد رسيد. محمد نوري نيز در تمرينات اخير پرسپوليس اختصاصي كار كرده و وضعيت نامشخصي دارد.

شرايط آماده‌سازي تيم‌ها

استقلال و سپاهان، 2 مدعي قهرماني ليگ برتر كه در رقابت فصل گذشته ناكام بودند، امسال سعي كردند با قدرت در ليگ چهاردهم حضور پيدا كنند. استقلال كه 3بار عنوان قهرماني ليگ برتر را به‌دست آورده، گرچه نسبت به فصل گذشته با تغييرات مديريتي روبه‌رو شده اما امير قلعه‌نويي همچنان در اين تيم حفظ شد. قلعه‌نويي كه چند سالي است مربيگري اين تيم را بر‌عهده دارد، با جذب بازيكنان جوان و حفظ برخي ستاره‌ها به استقبال ليگ مي‌رود.

قلعه‌نويي امسال با جواد نكونام به توافق نرسيد تا كاپيتان تيم ملي راهي اوساسونا شود. مهدي رحمتي هم راهي پيكان شد تا استقلال 2 ستاره خود را در اختيار نداشته باشد.سپاهان با 4عنوان قهرماني ليگ برتر كه پرافتخارترين تيم ليگ به‌حساب مي‌آيد هم مثل استقلال تغييري در كادرفني نداده است. زلاتكو كرانچار در اين فصل بازيكني مثل محمدرضا خلعتبري را در اختيار دارد كه به‌سادگي از پرسپوليس جدا شد. سپاهان نيز با به خدمت گرفتن بازيكنان مناسب و با توجه به اينكه در ليگ قهرمانان آسيا حضور ندارد، تمام تمركز خود را روي قهرماني ليگ برتر خواهد گذاشت.

پرسپوليس، نايب قهرمان فصل گذشته امسال به غير از خلعتبري نفراتي چون مهرداد پولادي، محسن مسلمان و جلال حسيني را هم در اختيار ندارد و تنها جذب رضا نوروزي به‌عنوان يكي از بهترين مهاجمان سال‌هاي اخير فوتبال ايران مي‌تواند تا حدودي نگراني طرفداران را از بابت خط حمله برطرف كند.

جالب اينكه وضعيت تيم قهرمان فصل گذشته نيز مساعد نيست. فولاد امسال در شرايطي در ليگ قهرمانان شركت مي‌كند كه حسين فركي ديگر سرمربي اين تيم نيست و عبدالله كرمي و لوسيانو پريرا كه نقش مهمي در قهرماني اين تيم داشتند، از خوزستان كوچ كرده و راهي سپاهان شدند.

استقلال خوزستان امسال نيز با هدايت عبدالله ويسي وارد ليگ خواهد شد ولي اين تيم ديگر ميلاد ميداوودي و حسين كعبي را در جمع نفرات خود ندارد. ذوب‌آهن يحيي گل‌محمدي را به‌عنوان يكي از مربيان موفق 2‌سال گذشته جذب كرد. پيكان پس از وقفه‌اي يكساله دوباره وارد ليگ برتر شده و بازيكناني چون رحمتي، دقيقي و نصرتي را در اختيار دارد.

راه‌آهن درحالي وارد فصل جديد مي‌شود كه هنوز هم مشخص نيست مي‎‌تواند در اين رقابت‌ها به ميدان برود يا بايد جاي خود را به تيم ديگري بدهد. عليرضا منصوريان سرمربيگري نفت تهران، تيم شگفتي‌ساز سال‌هاي گذشته را برعهده خواهد داشت و مجيد باقري‌نيا تيم تازه‌وارد مسجد سليمان را در اختيار دارد. تراكتورسازي تبريز با مربيگري رسول خطيبي و جذب نفراتي چون ادينيو، فريد كريمي، عبدالزهرا و ثاقبي وارد ليگ مي‌شود. گسترش فولاد تبريز نيز با مربيگري مهدي تارتار در ليگ حضور دارد.

صباي قم با سرمربيگري صمد مرفاوي خود را آماده مسابقات كرده و بازهم خريد بزرگي نداشته است. اما پديده مشهد با خريد رضا عنايتي، يكي از بهترين گلزنان ليگ برتر را به خدمت گرفته است. نصرت ايراندوست كه سابقه مربيگري در ملوان را دارد بازهم به‌عنوان سرمربي به خانه خود بازگشته است. مجيد جلالي نيز سرمربي سايپا در ليگ برتر خواهد بود تا نماينده البرز را به اهداف خود برساند.

کد خبر 267140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha